Video nechtěně zachytilo, jak si řidič Mercedesu zkrátil cestu přes kapotu malé Toyoty. Prošlo mu to?

Užívat si opravdu povedené kupé od Toyoty (nebo jeho „dvojče“ od Subaru) je cestou k řidičské nirváně takřka na každý den. Dokud vám neskončí Mercedes přímo na kapotě.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Dnešní pokračování seriálu videí z palubních kamer má hned dva hrdiny, z nichž pro jednoho by každý petrolhead horoval všemi deseti, a přesto skončil v tak trochu potupné pozici. A pak tady máme ještě Mercedes. Jenže dnes to zcela netypicky není běžný Mercedes všech silničních pirátů a desperátů, jakých jsme tady viděli už mraky. Čili nejčastěji SUV, nebo aspoň solidně silná limuzína. Nikolivěk, dnes je to pravý opak: Třída B s malým motorem. Přesto v roli agresora. Pojďme se na to podívat společně.

Vlastnit nízké kupé z Japonska nemusí být vždy výhodné

Popravdě jsem se na to video musel podívat dvakrát, abych pochopil „mechanismus“, jakým se malý Mercedes na tu Toyotu dostal. Aneb, jak si řidič malého MPV zřejmě solidně poškodil podvozek u svého německého produktu a ještě k tomu notně „načechral“ karoserii japonského kupé. Jehož řidiče to muselo mrzet dvojnásobně. Máte sportovní, elegantní kupé, užíváte si dokonalého produktu. Jeho nízká stavba je ale ve finále způsobí to, že vám na auto vjede každý ňouma s „béčkem“ od Mercedesu.

iZdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM

Který to zkrátka nedobrzdil. A to tak, že opravdu mohutně. Je už asi zbytečné ptát se na důvod, přesto bych si dovolil hádat: protože koukal do telefonu. I kdyby svačil, i kdyby popíjel jakýkoli nápoj (pochopitelně nealkoholický), i kdyby se družně bavil se svoji drahou polovičkou, nic z toho nesebere tak dokonale pozornost, jako kontrolování sociálních sítí anebo (ještě hůře) odepisování na zprávy. To je opravdový zabiják. Jak koncentrace za volantem, tak někdy žel i životů.

Toyota trvale mění autosvět: Vymyslela průlom v bateriích. Dojezd 1 000 km dobijete za pár minut, nafta skončí

Existuje reálná obrana proti podobným řidičům?

Jak se proti tomu bránit? Nebrat telefon vůbec do ruky, to je jednoduché. Telefonování za volantem omezit na minimum (snižuje soustředění i při využití hands free sady) a určitě, určitě nikdy nic nesledovat na displeji, nebo dokonce neodepisovat. Přeostření na několik centimetrů vzdálený displej (z původních desítek metrů před sebe na silnici) sebere drahocenný čas, soustředění na malá písmenka pak koncentraci. Výsledek: než se stihnete opět soustředit na dění před sebou, jste na sportovní Toyotě, než by řekl švec.

A v opačném případě? Intenzivní sledování provozu za sebou může leccos odhalit ještě v zárodku, následná rychlá reakce pak může omezit alespoň to nejhorší. V tomto konkrétním případě se však obávám, že se nedalo dělat vůbec nic. Proti nedobrzdění v koloně není obrana, speciálně pokud to je takto bokem a speciálně pokud máte nízké kupé – to se pak jeden dočká i nepěkných konců. Nás ale zajímá váš názor: Jak to vidíte vy, šlo tomu v tomto konkrétním případě nějak předejít? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jak byste potrestali takového hříšníka?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články