Frajer v malé Mazdě MX5 chtěl předjet kolonu a brutálně vytlačil jedoucí SUV ze silnice. Chtěl zmizet poldům: Video

Jsou situace, kdy i řidič v malém autě dokáže svým počínáním opravdové divy. Třeba poslat větší auto zcela mimo silnici. A navíc u toho tak nějak nevnímat policii.

i Zdroj fotografie: Policie ČR
                   

To máte jako s tím Davidem a Goliášem. David byl proti obru Goliášovi nepoměrně menší, ale svou chytrostí (a s pomocí praku, nutno dodat) jej nakonec převezl a zneškodnil. Náš dnešní „David v malé Mazdě MX-5 Miata“ se také neohroženě pustil do mnohem většího soupeře. Jen ta chytrost a důvtip tam poněkud chyběly. Navíc je nutno dodat, že David v tomto případě nebyl tak úplně v právu. Což ve finále „ocenila“ i policie, která mu, jak už to bývá, „dýchala takřka na záda“. Pojďme se na to podívat společně.

Malá Mazda s velkou kuráží

Na videu sledujeme situaci s odbočovacím pruhem vpravo, ve kterém jede vůz s kamerou ve výhledu. Nic neobvyklého, denní rutina. Méně obvyklý je už způsob, jaký si pro svůj odbočovací manévr vybral řidič v malé Mazdě MX5 z levého pruhu. Ten se totiž rozhodl odbočit ve stylu „dám blinkr a jedu“. Něčím, jako je důkladné podívání se za sebe, jestli tam náhodou někdo nebo něco nejede, se zkrátka nebudu zabývat. Můj malý japonský roadster je natolik mrštný, že se ostatně všude vejdu.

iZdroj fotografie: Se souhlasem STOP CHAM

Nevím sice, jestli zrovna přesně tohle se honilo v hlavě řidiči Mazdy z našeho videa, ale výsledek by tomu hodně napovídal. Řidič v autě s kamerou totiž prokázal duchapřítomnost par excellence, když ve snaze zabránit střetu s japonskou zadokolkou zvolil nejprve krajnici vpravo. A když ani krajnice nestačila, zvolil trávník a přilehlý svah vedle silnice, který tam naštěstí byl a byl sjízdný, i když bylo nutné se cestou vyhnout sloupu s lampou. Vzrostlý dub nebo betonový sloupek by zřejmě situaci radikálně změnily.

Policie za zády: ne každý to ustojí

Auto s kamerou tak vcelku nenuceně „zapluje“ do trávy, aby se vzápětí pravděpodobně odehrála výměna názorů mezi řidičem auta s kamerou a řidičem Mazdy. Z videa není patrné, co si ti dva řekli nebo neřekli. Na každý pád se řidič Mazdy zřejmě dlouhým omlouváním nijak nezatěžoval, protože po několik vteřinách jede dál, jako by se nechumelilo. To už však s rozblikanou policií za zády, jíž nejprve proklouzne, a do konce toho, co na záznamu vidíme, to opravdu nevypadá, že by se mu chtělo strážcům zákona zastavit.

Zajímavý komentář k videu měl můj kolega, který se na záběry z kamery díval se mnou. Dovolím si jej odcitovat: „Týpek nevydržel s nervama, když viděl poldy za sebou, a tou rychlou pravou se jim pokusil odjet z dosahu. Jenže se mu to opravdu, ale opravdu nepodařilo. Tipuju, že buďto neměl řidičák, nebo v autě nevezl jenom rohlíky a mléko, nebo byl pod vlivem. Případně kombinace všeho dohromady.“ Nečekaná psychologická sonda a úvaha v jednom, ale když se na to celé podíváte ještě jednou, něco na ní být může.

Chtěl se řidič opravdu vyhnout střetu s „rukou zákona“?

Protože až do konce videa řidič Mazdy policistům v podstatě ujíždí, a to si jich za tu celou dobu už opravdu musel všimnout, jakkoli je z malého roadsteru s nataženou střechou mizerný výhled vzad. Nicméně policejní Hyundai stál drahnou dobu i vedle Mazdy při „vyjednávání“, teorie o snaze se vyhnout jakémukoli kontaktu s rukou zákona tedy může být pravdivá. Škoda, že nevíme, jak to celé dopadlo. Jak to vidíte vy, snažil se řidič Mazdy opravdu „pláchnout spravedlnosti“? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Myslíte si, že řidič v Mazdě o policejním autě věděl?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články