Mechanici ho nenávidí. Tohle SUV se vůbec nekazí. Hledali někoho, kdo s ním měl poruchu, ale marně

U většiny vozů se do pěti let stáří projeví nějaká závada, ať již jde o drobnost, nebo něco vážnějšího. Jsou však i modely, kde se nepokazí vůbec nic. Jako třeba tento.

i Zdroj fotografie: Ford
                   

Spolehlivost je jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru vozu. I když je nový, takže se na něj prvních pár let vztahuje záruka, stále je to frustrující, nepohodlné a potenciálně nákladné, pokud se porouchá. Musíte jezdit do servisu, ten musí vyřizovat záruční reklamace, přicházíte o čas a v důsledku ponejvíce o důvěru v něco, za co jste ještě před nedávnem zaplatili často tvrdě vydělané peníze (a ne malé). Proto jsou žebříčky spolehlivosti, mapující reálné zkušenosti s novými vozy tolik oblíbené a ceněné. Pojďme se podívat na jednoho premianta takovéhoto žebříčku.

22 000 majitelů hodnotí automobily do 5 let stáří

Problém je totiž mimo jiné v tom, že přes všechna vznešená tvrzení výrobců o neustále se zlepšující kvalitě nelze skutečné spolehlivosti plně porozumět, dokud se na silnici nevydá nový model, který se denně jezdí v reálných podmínkách. Totéž lze říci o prodejcích, kteří je opravují, a jejich schopnosti provést práci rychle a na vysoké úrovni. Britský magazín What Car proto pořádá každoroční průzkum spolehlivosti, ve kterém téměř 22 000 majitelů hodnotilo spolehlivost vozů do stáří pěti let. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Svoje výsledky potom rozděluje do kategorií, od malých vozidel až po třeba elektrická SUV. A právě mezi nimi letos vynikl jeden premiant, u něhož je odpověď na onu obligátní otázku „Co se u něj pokazilo“ jednoduchá, stejně jako působivá: nic. Vyjádřeno v procentech, 100% úspěšnost. Situaci také dokládá jeden z majitelů, jejichž názory What Car uvádí: „Jedno z nejlepších aut, které jsem kdy měl; rozhodně nejspolehlivější.” Z nováčka premiantem? Skoro to tak vypadá.

Napoprvé a hned na výtečnou

Příznačné na tom celém je totiž to, že Ford možná nemá tolik zkušeností s výrobou elektromobilů jako některé jiné značky ( Ford Mustang Mach-E je jeho první z moderní éry), ale nikdy byste to nepoznali, pokud by kritérium měla být spolehlivost tohoto vozu. Z majitelů, kteří odpověděli na průzkum, ani jeden nenahlásil závadu na svém voze, díky čemuž se Mach-E stal nejspolehlivějším modelem značky. Wow. Kdo si vzpomenete, co provází náběh každého modelu Tesly, musíte v duchu zatleskat. Možná i nahlas.

Dlouhodobý test bez servítek: Reálný dojezd a kvalita zpracování elektromobilového kladiva na Teslu

Ford tedy zvládnul svoji elektropremiéru na výbornou. Měli jsme Mach-E i v našem redakčním testu, a jakkoli zdaleka ne všichni členové redakce jsme nadšenci do nových elektromobilů, elektrickému Mustangu se musí přiznat nemálo kladných hodnocení: již základní verze s pohonem zadních kol má dojezd 470 km dle WLTP (vyšší 600 km), za 10 minut u nabíječky dobijete na 124 dalších kilometrů a nabití z 10 na 80% netrvá déle než 33 minut. To vše při zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximální rychlosti 180 km/h.

Premium nabízí prémiové doplňky

A pravděpodobně nepoznáte servis jinak, než při pravidelné prohlídce. S cenou 1,45 milionu je konkurencí klasickým SUV se spalovacími motory, možná ještě zajímavější je ale vyšší výbava Premium, zajišťující dojezd 600 km a nabízející v sérii citelně více, například adaptivní LED přední světlomety nebo LED zadní světla v ikonickém vzhledu Mustang, stejně jako prémiový audiosystém B&O s 10 reproduktory (560 W) vč. subwooferu. To vše za necelých 200 tisíc korun navíc.

Jinými slovy: pokud uvažujete o moderním elektrickém SUV, mohl by Mustang Mach-E patřit do vašeho užšího výběru. Minimálně pro tu spolehlivost. A jakkoli se můžeme v duchu zlobit, že kultovní označení sportovních vozů, často s podobně kultovními V8 pod kapotou náhle připadlo „automobilu na baterky“, výsledek je nakonec celkem přijatelný. Ano, neburácí na celé kolo a ne, nenatankujete kdekoli na vsi – ale to evidentně mnohým, výměnou za tichý a ekologický provoz, tolik nevadí.

Jak to vidíte vy, byl by Mustang Mach-E jedním z vašich kandidátů na nové auto? Nebo raději spalovací klasiku, u tak slavného jména? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jaké jsou vaše zkušenosti se spolehlivostí aut?

Zdroj: WhatCar, WhatCar
Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články