Největší držák všech držáků. Našel jsem ojetinu, která bere prvních 200 000 km jako zahřívací kolo. V bazaru nemá konkurenci

Není to tak dávno, co Němci dělali kvalitní auta, která zákazníci skutečně chtěli. Vozy, jež vám i s vysokým nájezdem udělají lepší službu než lecjaký zbrusu nový model. Staré Éčko je jedním z nich!

i Zdroj: Depositphotos
                   

Hledáte staršího, ale spolehlivého pracanta, který obsahuje veškeré moderní vymoženosti, stojí rozumné peníze, nabízí luxusní svezení, není dírou na peníze a z hlediska kvality a výdrže představuje pomyslný bazarový svatý grál? Mercedes třídy E generace W212 je auto, po kterém se v autobazarech obvykle jen zapráší. Proč je tento kousek ze Stuttgartu tak oblíbený?

Mercedes-Benz třídy E W212 v kostce

Éčko v generaci W212 platí za mimořádně spolehlivý vůz, jehož některé exempláře najezdily ve službách firem i taxikářů vysoké stovky tisíc kilometrů. Za vším stojí mimořádně spolehlivý 2,1litrový dieselový turbomotor, jenž nabízí solidní výkon 136 koní a který se německým inženýrům podařilo vypilovat takřka k dokonalosti. Generaci W212, jež se vyráběla mezi lety 2009 až 2016, mnozí považují za vrchol německého konstruktérství. Zejména s ohledem na spolehlivost platí staré Éčko za jedno z nejlepších aut, jaké kdy Němci navrhli.

Vysoké nájezdy předminulému Éčku nevadí

O tom, že vysoký nájezd není u generace W212 ničím neobvyklým, se můžete přesvědčit už při zběžném prohlédnutí inzertních serverů. Nejlevnější kousky tam disponují nájezdy vysoko nad 300 000 km, nezřídka i o 100 000 km více. Exemplář, u nějž počitadlo začíná číslovkou 2, je tak vlastně ještě vůz v nejlepších letech. Auta s nájezdem mezi 100 000 – 200 000 kilometry a méně pak můžete považovat za čtyřkolé teenagery, jež to nejlepší teprve čeká.

iZdroj: Depositphotos

Samozřejmě při koupi je třeba věnovat pozornost servisní historii, pohlídat si, zda auto nesloužilo u taxislužby (v tom případě by nejspíše bylo nutné počítat s dodatečnou investicí kolem 100 000 Kč), ujistit se, že vůz není prolezlý hnilobou a že vše funguje, jak má. Obecně vzato však stará Éčka mají skvělé předpoklady k tomu, aby spolužila jako spolehliví polykači kilometrů.

Modelová generace W212 těží z toho, že si v Mercedesu snažili napravit reputaci po méně kvalitní a relativně nespolehlivé generaci W211. Svou snahu zvýšit spolehlivost a vytvořit konstrukčně odolné auto však technici – snad omylem – málem dotáhli k dokonalosti.

W212 je silná generace, ale každý exemplář vyžaduje kontrolu

Třebaže se však staré Éčko téměř nekazí, neznamená to, že je úplně neprůstřelné. Přece jen je to už starší vůz, jehož nejletitější exempláře sjely z výrobní linky už 15 roků nazpátek. V prvé řadě se ujistěte, že správně funguje elektronika, nechte si konkrétní exemplář zvednout a zkontrolujte podvozek, zda někde nenajdete stopy koroze. V tomto ohledu zkontrolujte hlavně brzdové hadičky a zadní nápravu. Když už je řeč o podvozku, vezměte vyhlédnuté Éčko na testovací jízdu a poslouchejte, zda se od něj neozývají nějaké podezřelé pazvuky – na vině by mohlo být nezdravé zavěšení nebo unavené brzdy.

iZdroj: Depositphotos

Pakliže si hodláte pořídit jeden z raných dieselových exemplářů, ověřte si, zda má vyměněné vstřikování – to by mělo být vyřešeno zdarma v rámci svolávací akce. Nakonec zkontrolujte, zda výfuk auta nečoudí, což by mohlo znamenat problémy s olejem. No a samozřejmě není od věci se po jízdě podívat pod auto, zda něco neteče – únik motorového oleje, ale i oleje z převodovky a diferenciálu může vzhledem k drahým náhradním dílům znamenat nákladnou opravu.

Zvažujete-li, že si Éčko v generaci W212 pořídíte, vězte, že se poohlížíte po voze, jenž v anketách týkajících se spolehlivosti ojetin pravidelně obsazuje nejvyšší příčky. Správně zvolený kousek by vám tak mohl odvádět dobrou službu po mnoho let a kilometrů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
114 lidí právě čte
Autor článku

Bogdan Heinz

Zobrazit další články