Mercedes mění svůj název. Nové automobily by měly již letos obdržet nové logo

Mercedes letos udělá ve svých obchodních strukturách skutečnou revoluci. Jedná se o jednu z největších změn za poslední století.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Přejmenování automobilky je součástí strategie společnosti Daimler. Generální ředitel společnosti Ola Källenius se chce v letošním roce zaměřit více na prodej s vysokou marží. To znamená, že nejdůležitější vozy německého výrobce obdrží nový název a logo. 

Jaké modely se budou dělit?

Daimler, jakožto mateřská společnost Mercedesu, je údajně na pokraji dalšího kroku. Jak již napsal Denik Automobilwoche: „Mercedes plánuje na konci roku 2021 přivést na trh tři nové značky, které by měly rozdělit automobily.“

iZdroj fotografie: Depositphotos

Mercedes plánuje rozdělit označení AMG, Maybach a třídu G, které se – stejně jako Cupra nebo Alpine – stanou samostatnými značkami. Rozhodnutí by mělo být oznámeno v září na autosalonu v Mnichově. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Takovéto rozdělení již provedla spousta jiných automobilek, například výše zmíněný Seat. Proto dnes na cestách můžeme potkat Seat Leon anebo jeho ostřejší verzi Cupra Leon, které si jsou na první pohled dost podobné. Avšak každé auto má jiné logo. Nejiná situace může nastat i u Mercedesu a jejich označení AMG, Maybach a třídy G.

Co můžeme očekávat? 

Mluvčí společnosti Daimler prozradil, že tento krok by měl zefektivnit marketingové náklady společnosti a posílit tři dílčí seznamy, které jsou považovány za důležité pilíře nové strategie. Pro nezasvěcené je AMG sportovní divizí Mercedesu, zatímco Maybach se zaměřuje na luxus a konkuruje Rolls-Royce a Bentley. Třída G je oproti tomu synonymem pro luxusní terénní vozidla.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Mercedes: „Budeme nejen udržovat nezávislost a silnou identitu jednotlivých značek ale také chceme dále rozvíjet a vylepšovat jednotlivé pilíře automobilky.

Deník Automobilwoche také napsal že: „Společnost Daimler je v současné době v procesu navrhování nové obchodní strategie a posuzuje potenciální návrhy v různých oblastech.“ Pokud je ale řeč o projektu rozdělení jednotlivých značek, je za něj pravděpodobně odpovědný šéf AMG Philipp Schiemer. To však ještě není potvrzeno.

Zdroj: Automobilwoche

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články