Nejnovější počin čínského MG, majícího v Čechách bohaté prodejní i servisní zázemí, se u nás zhmotnil do podoby moderního kompaktního SUV, které si snad navrhovali Češi sami pro sebe.
Když jsem se byl nedávno podívat v pražském showroomu dovozce MG, musel jsem bezděky uznat minimálně dvě skutečnosti: za prvé, že prodej je na zcela evropské úrovni, jakkoli se jedná o čínská auta. A za druhé, nabízené vozy mohou těm evropským bez problémů konkurovat. Což píšu s tím, že ještě před nějakými 3 – 5 lety bych s podobným hodnocením zřejmě váhal. A jedno z nejnovějších SUV mi v tom myslím dává dostatečně za pravdu. Pojďme se na něj podívat společně.
Nové MG HS snad konstruovali na míru Čechům
Nové HS je totiž postaveno podle „old schoolového“ manuálu, tak trochu jakoby na přání poněkud konzervativních Čechů. Začíná to motorem: pod kapotou se skrývá přeplňovaný čtyřválec 1.5 TGI s výkonem 170 koní. Čili 125 kW, nic světoborného, ale na druhou stranu, na dálniční tempo i klidnou jízdu po okreskách to stačí. A většina z vás se mnou bude myslím souhlasit. Nebo ne? A spotřeba? Záleží, jak moc těžkou máte nohu – průměrně kolem 7,2 litru na 100 km, mimo město to můžete s trochou snahy stlačit i na šest.
Příjemným překvapením pro staromilce (včetně mne, přiznám se) je manuální šestistupňová převodovka, která podle krátké jízdy se zapůjčeným vozem vyniká přesným, hladkým chodem. Až by se chtělo říct v duchu nejlepších „ZF tradic“. Opravdu tohle vyrobili v Číně? A jakkoli by se k SUV možná více hodil automat (za příplatek můžete mít sedmistupňovou „dvouspojku“), manuál má také něco do sebe – přidává vozu na charakteru a dodává pocit většího sepětí s vozem. Spojka je příjemně tuhá a dobře dávkovatelná, což ocení každý, kdo ještě nezapomněl, jaké to je skutečně řídit.
Pohodlný podvozek v duchu SUV tradic
Co se týče podvozku, tam MG HS boduje ještě více. Příjemně měkké odpružení zvládá místy tankodromové vložky českých silnic s přehledem, nicméně karoserie přitom zůstává stabilní i v ostřejších zatáčkách. Řízení je sice trochu odtažité (je to pořád SUV, nečekejte Mazdu MX5), nicméně přesné, čili se s tím dá celkem bez problémů žít. Na větších 19palcových kolech sice můžete občas narazit na slyšitelnější doraz, ale pořád to není nic, co by musel řešit váš chiropraktik na vašich zádech.
Interiér se drží středního proudu – žádné designové výstřelky, ale všechno působí solidně. Materiály i zpracování jsou rozhodně lepší než (byť v nejnovějším) Dusteru a až na několik lesklých tvrdých plastů by snesly srovnání i s interiérem Kamiqu, případně Crosslandu od Opelu. Nicméně, poplatné době je žel ovládání – skoro všechno je dotykové. Snad se vrátí doba, kdy budou opět fyzická tlačítka „vzata na milost“. Podle některých zpráv se k tomu opravdu schyluje a možná nás budoucí interiéry příjemně překvapí. Kéž by.
Na palubě je dost místa pro všechny (kromě kufru)
MG HS si myslím mnohé z vás získá prostorem. A to nikoli vpředu, kde je to plus minus standard. Ta zadní jsou ale „typicky čínská“ – a Číňané mají s oblibou opravdu hodně místa pro nohy na zadních sedadlech. Zvenku kompaktní karoserie tedy nabízí až nečekaně bohatý prostor pro nohy v druhé řadě sedadel. Naopak zavazadlový prostor má „jenom“ 507 litrů, což sice na rodinné výlety bohatě stačí, ale konkurence přece jen někdy umí o kousek víc.
Ceny nastavené opravdu velmi rozumně
Design exteriéru je pochopitelně věcí individuálního vkusu, nicméně nenapíšu asi nic nepravdivého, když řeknu, že design nového MG HS si bez problémů spletete s nejlepšími korejskými modely od KIA nebo Hyundai. Což bych na přelomu let 2024 a 2025 bral jako mírný kompliment. Obě korejské firmy jsou totiž myslím v designu na špici. A někdy poněkud usedlejší tvary evropských konkurentů (čest výjimkám) jen ukazují, jak v Asii „šlápli do pedálů“.
To vše je k mání za velmi rozumných 669 900 v základu, nejvyšší výbava s automatem potom cenu zvedne zhruba o 130 000 korun. Přitom ani v základní výbavě Emotion vám nebude v podstatě nic chybět. Vyšší výbava pak přidává čalounění syntetickou kůží, 360stupňovou parkovací kameru a další luxusní prvky, elektricky ovládané páté dveře nebo dvouzónovou klimatizaci. Škoda jen, že třeba parkovací senzory jsou dostupné také až s vyšší úrovní výbavy.
MG HS – výbava Emotion
- 19″ kola z lehkých slitin
- Tempomat pro manuální převodovku
- Inteligentní adaptivní tempomat pro automatickou převodovku
- Systém sledování mrtvého úhlu
- Zadní parkovací kamera
- Zadní parkovací senzory
- LED světlomety
- Digitální klimatizace
- 12,3″ přístrojový štít
- Audiosystém s 12,3″ displejem (iSmart)
Zbytek je na vás. Za tu cenu mi speciálně základní výbava s šestistupňovým manuálem a 170koňovou „jedna pětkou turbo“ nepřijde jako špatná nabídka. Servisní zázemí MG je již více než bohaté, tady bych strach neměl, stejně jako o konstrukci a trvanlivost. Sice to opravdu není „Since 1924“, jak se uvádí v prospektech, to bylo malinko jiné MG, ale to nakonec ničemu nevadí. Moderní SUV získáte i bez toho, aniž byste si museli myslet něco o stoleté historii. Ostatně, jak to vidíte vy, dává vám MG HS za tyto peníze smysl?