O úspěchu taktiky, kterou zvolil koncern SAIC se značkou MG asi není třeba pochybovat. Po „masových“ SUV tak přichází na řadu i něco speciálnějšího. Navíc v duchu tradice.
Čínská (původně britská) značka MG, spadající nyní pod čínský koncern SAIC posloužila všem konkurentům i partnerům jako ukázka to, že když se chce, tak to jde. Můžou se vám všichni stokrát smát a říkat vám, jak to nemá nejmenší naději na život a jak to nebude fungovat, pokud vy ale víte, že bude, je to jenom na vás. A SAIC evidentně vědělo, proč chtělo s Roverem koupit nutně i MG. Pojmenovat čínské modely „Rover“ a pak s nimi přijít do Evropy by totiž evidentně moc nefungovalo, Minimálně s ohledem na pověst, jakou tady Rover měl.
Číňané chtěli MG od samého počátku jako trumfové eso
A i když čínský Rower nakonec vzniknul, byly to jen dozvuky britské éry. Jakkoli byl model 75 nadčasový technicky i designem a interiérem si nezadal s Jaguarem, jeho dny byly sečteny. Plány SAIC při koupi obou značek byly totiž zcela jiné. S Roverem se už nepočítalo, zato Číňané přesně odhadli, jak dobrý zvuk mají ony dvě písmena, které vlastně „dostali navíc“ : M a G. A věděli, že až se do Evropy vrátí se slušnými vozy s původním logem MG na přídi, není důvod, aby neuspěli. A to přesně se také stalo.
Po úvodních SUV ZS a HS, stejně jako kompaktním modelu MG4 a kombi MG5 chystá MG i výrobu elegantního roadsteru Cyberster. Který jakoby z oka vypadnul původním MG roadsterům z doby, kdy tato značka byla především o dvoumístných britských „sporťácích“. Jinými slovy, MG se poměrně velkou oklikou vrací ke svým kořenům. Fandové značky ze Spojeného království, co už pravděpodobně nejednou „oplakali“ její prodej do Číny tuším zbystří, až Cyberster uvidí. A řeknou ono klasické: „wow“.
Cyberster jako nástupce odkazu „angličáků“
Protože Cyberster (ano, je to zoufale digitální a syntetické jméno, až se skoro nehodí na něco tak živočišného, jako je roadster) je klasický dvoumístný „sporťák“. Osazený buďto jedním motorem o výkonu výkonu 314 k a pohonem zadních kol (nebo dvěma o výkonu 544 koní a pohonem všech kol). Pravda, v té druhé verzi se už pomalu, ale jistě vzdalujeme lehkonohým dvoumístným vozům ve stylu Mazdy MX-5. A blížíme se spíše do hájemství Audi e-tron a podobných, lehce přemotorovaných „bestií“. Co vám přeskupí orgány v těle na počkání.
S Mazdou MX-5 bude srovnáván Cyberster pravděpodobně nejednou, v mírách jí sice o kus předčí (4 535 mm délka x 1 913 mm šířka a 1 329 mm výška, rozvor 2 690 mm, hmotnost až 1 850 kg), ten hlavní rozdíl se však pochopitelně skrývá pod podlahou. Mazda tam má výfuk, Cyberster tam bude mít baterie. Ostatně téměř 1,9 tuny je od původních „lehkonohých“ roadsterů MG vzdáleno na dlouhé míle (možná dvakrát). A možná ještě jedno srovnání je zajímavé.
Tesla Roadster už je možná na Marsu. Nebo na Plutu
Pamatujete na Teslu Roadster? Stejně červený vůz s stejným původem v Británii, jenže od Lotusu, kde lehounký hliníkový Elise posloužil Elonu Muskovi k demonstrací možností elektromobility (a rakety Falcon X). Osud daného exempláře sledovali miliardy lidí u televizí a internetu, a dosud tedy pravděpodobně cestuje někde hvězdným prostorem. Včetně umělého „řidiče“, pojmenovaného „Starman“. Pokud jej tedy nezkoumá nějaká mimozemská civilizace. Ne že bychom to Elonovi Muskovi přáli.
Minimálně ta hvězdná budoucnost snad čeká i na pokračovatele jeho odkazu od MG. Do Evropy má přijít v roce 2024 a i když ještě není přesně známá jeho cena, měl by se v tomto směru držet „při zemi“ podobně, jak tomu činí jeho stájoví sourozenci. Možná se tedy dočkáme stylového svezení v kompaktním roadsteru za rozumné peníze. Stylu má každopádně na rozdávání. Jak to vidíte vy, uspěje elektro-roadster od MG? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!