Když vám dovozce k jednomu automobilu přibalí druhý jako dárek, a dokonce na něj bude splácet leasing, možná už to stojí za úvahu a návštěvu showroomu.
Prodejci nových automobilů se předhání v tom, jak zaujmout potenciální zákazníky a dostat je do showroomů, a co především, přimět je nakonec k podpisu objednávky. A zaplacení za auto, pochopitelně. Předhání se proto ve vymýšlení různých marketingových akcí a akcí na podporu prodeje, přičemž kreativitě se v tomto oboru pochopitelně meze nekladou. Popravdě, jen tak něco mne už nezaujme, ale na tuto akci jsem se chvíli díval s úžasem. Pojďte se na ni podívat společně se mnou.
Speciální nabídky jak u zavedených značek, tak u nováčků na trhu
Výše popsaná situace se pochopitelně týká jak „staré gardy“ a zavedených hráčů na trhu, tak i nováčků, kteří by pro sebe rádi uzmuli také nějaký ten kousek z koláče prodeje nových vozů. Do druhé kategorie pak spadají pochopitelně především dovozci čínských vozů. Neb trh v Evropě byl v podstatě dlouhé roky neměnný (s výjimkou přesunů automobilek pod hlavičku různých zastřešujících koncernů), opravdové „zčeření“ nových vod způsobila až čínská invaze do Evropy.
A mezi ony nové dovozce v Čechách patří bezpochyby i MG, patřící pod koncern SAIC. I když MG je na českém trhu přítomno již několik let a za úplného „novice“ jej tedy považovat také nelze. Začátky prodejů zahrnovaly vesměs kompaktní a střední SUV typu MG HS/ZS, s postupem elektromobilní nabídky pak tato pochopitelně začíná převažovat i v nabídce čínského gigantu. A na obzoru je hybridní MG3, což by mohla být opravdu štika v rybníce „Fabia a spol.“
„Kupte si jeden, dostanete dva“: u aut opravdu unikátní nabídka
Mne však zaujala akce, kterou dovozce MG do Evropy nabízí na elektromobily MG4. A jakkoli momentálně probíhá v Německu, je natolik výjimečná, že by se jí možná české zastoupení mohlo inspirovat. V čem spočívá? Slogan „Kupte jeden, odjeďte se dvěma“ hovoří sám za sebe a má za cíl přilákat zákazníky do showroomů, aby si pořídili nový model MG4. Německý importér MG Motor nabízí při koupi MG4 také možnost získat další MG4 na leasing zdarma. Nevěříte?
Jinými slovy: MG Motor Germany vám pokryje všechny splátky a poplatky ve výši 9 072 eur, což je zhruba 200 tisíc korun. Leasingová smlouva je uzavřena na 48 měsíců, během nichž může vůz najet až 5 000 kilometrů ročně. Čili: pokud se rozhodnete kladně a MG4 koupíte, tak vám poměrně značnou část leasingu na druhé auto zaplatí sama automobilka. Reakce trhu byla jasná: v Německu vzrostly prodeje MG4 v první polovině letošního roku o 80 %.
Výsledky prodejů ukazují jasně: kampaň funguje
Ke konci července totiž zaznamenala MG Motor v Německu 15 433 nových registrací (+32,6 %). Nejpopulárnějším modelem je právě kompaktní MG4, z něhož bylo v první polovině roku zaregistrováno 9 159 kusů. Což představuje nárůst právě o oněch 80 % oproti stejnému období loňského roku. Zdá se, že to funguje. V České republice přitom stojí základní verze MG4 (baterie 51 kWh, výkon 170 koní a dojezd až 350 km) 750 tisíc korun. Nejvyšší verze XPOWER (64 kWh) s výkonem 435 koní a dojezdem až 385 km atakuje milionovou cenovku.
To už je ovšem spíše hot-hatch, se zrychlením z 0 na 100 za 3,8 sekundy. Mnohým z nás by základní MG4 stačilo, navíc pokud bychom k němu dostali druhé a „fabrika“ by zaplatila značnou část leasingu. Jak to vidíte, měl by se český dovozce inspirovat od toho německého?