Škoda a Dacia to mohou v ČR balit, nejlevnější MG jim jde tvrdě po krku. Malý detail, a co dokáže

Zatímco většina výrobců pomalu, ale jistě opouští segment malých hatchbacků, MG do něj vlétlo plnou silou. Nejmenší a nejlevnější model citelně potrápí Fabii, a zdaleku nejen tu.

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Psát o tom, jak se MG definitivně (a nutno dodat, že velmi dobře) zabydlelo v Čechách a na Moravě, by bylo pomyslným nošením dříví do lesa. Případně sov do Atén. Stokrát jsme na těchto stránkách opakovali, že čínskému koncernu SAIC se s nákupem a „vzkříšením“ původně britské značky povedl husarský kousek a MG ukázalo cestu ostatním čínským výrobcům. K nynějším SUV přibude menší hatchback ve stylu naší Fabie, případně Dacie Sandero. A opět s excelentním poměrem výkon/cena. Pojďme se na něj podívat společně.

Náš odhad byl správný: Čínské MG nasadilo cenu na novinku pro český trh tak nízko, že na ni nikdo nemá odpověď

„Základní SUV“ nemusí každému vyhovovat

Dosavadní základ nabídky obstarávala u MG, přesněji u jeho českého zastoupení, kompaktní SUV s typovým označením ZS. Která dosud byla schopna uspokojit ty, kdož požadovali moderní, nové auto a disponovali přitom omezeným rozpočtem. Ne všichni totiž nutně potřebují (nebo zkrátka jen nechtějí) „SUV“, jakkoli se za tato tři písmena nezřídka schovávají spíše zvednuté hatchbacky a crossovery. Někomu zkrátka malé auto vždy stačilo a bude stačit, neb se mu jedná čistě o přepravu z bodu A do bodu B.

iZdroj fotografie: MG

A chce ji realizovat v novém, moderním autě s dostatečně dlouhou (u MG aktuálně sedmiletou) zárukou. Pro tyto zákazníky Škody Fabia, Renaultu Clio nebo VW Polo MG dosud nemělo nic, čím by je uspokojilo. Nové MG s jednoduchým označením „3“ by to mohlo změnit. Posuďte sami: standardní klimatizace, tempomat, elektrické stahování zadních oken, parkovací senzory, Bluetooth a komfortní DAB rádio, Apple CarPlay a Android Auto samozřejmě také.

Čínský crossover vysoké kvality za malé peníze je už běžně na prodej. Stal se hitem, konkurovat mu nemůže ani Dacia

Malý rozdíl jednoho válce navíc

A především čtyřválcová „patnáctistovka“ (jak osvěžující proti všem tříválcům – malý detail, ale podstatný). Jednoduchý, levný, přitom dostatečně komfortní hatchback podobný Fabii, ale citelně levnější. A pravděpodobně levnější i než Sandero, které se pomalu začíná zbavovat statutu lowbudgetového zástupce Dacie. Pokud tedy hledáte jednoduché a levné auto, tak trochu „Felicii pro 21. století“, MG3 by to mohl splňovat. Počkáme si na první seznámení „naživo“ a první dojmy. A budeme vás pochopitelně informovat.

iZdroj fotografie: MG

Co říkáte na nejmenší MG? Mohla by se z něj stát pomyslná štika v rybníce malých vozidel? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Myslíte, že MG3 může potrápit Fabii i Sandero?

Zdroj: MG ČR
Diskuze Vstoupit do diskuze
108 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články