Zatímco většina výrobců pomalu, ale jistě opouští segment malých hatchbacků, MG do něj vlétlo plnou silou. Nejmenší a nejlevnější model citelně potrápí Fabii, a zdaleku nejen tu.
Psát o tom, jak se MG definitivně (a nutno dodat, že velmi dobře) zabydlelo v Čechách a na Moravě, by bylo pomyslným nošením dříví do lesa. Případně sov do Atén. Stokrát jsme na těchto stránkách opakovali, že čínskému koncernu SAIC se s nákupem a „vzkříšením“ původně britské značky povedl husarský kousek a MG ukázalo cestu ostatním čínským výrobcům. K nynějším SUV přibude menší hatchback ve stylu naší Fabie, případně Dacie Sandero. A opět s excelentním poměrem výkon/cena. Pojďme se na něj podívat společně.
„Základní SUV“ nemusí každému vyhovovat
Dosavadní základ nabídky obstarávala u MG, přesněji u jeho českého zastoupení, kompaktní SUV s typovým označením ZS. Která dosud byla schopna uspokojit ty, kdož požadovali moderní, nové auto a disponovali přitom omezeným rozpočtem. Ne všichni totiž nutně potřebují (nebo zkrátka jen nechtějí) „SUV“, jakkoli se za tato tři písmena nezřídka schovávají spíše zvednuté hatchbacky a crossovery. Někomu zkrátka malé auto vždy stačilo a bude stačit, neb se mu jedná čistě o přepravu z bodu A do bodu B.
A chce ji realizovat v novém, moderním autě s dostatečně dlouhou (u MG aktuálně sedmiletou) zárukou. Pro tyto zákazníky Škody Fabia, Renaultu Clio nebo VW Polo MG dosud nemělo nic, čím by je uspokojilo. Nové MG s jednoduchým označením „3“ by to mohlo změnit. Posuďte sami: standardní klimatizace, tempomat, elektrické stahování zadních oken, parkovací senzory, Bluetooth a komfortní DAB rádio, Apple CarPlay a Android Auto samozřejmě také.
Malý rozdíl jednoho válce navíc
A především čtyřválcová „patnáctistovka“ (jak osvěžující proti všem tříválcům – malý detail, ale podstatný). Jednoduchý, levný, přitom dostatečně komfortní hatchback podobný Fabii, ale citelně levnější. A pravděpodobně levnější i než Sandero, které se pomalu začíná zbavovat statutu lowbudgetového zástupce Dacie. Pokud tedy hledáte jednoduché a levné auto, tak trochu „Felicii pro 21. století“, MG3 by to mohl splňovat. Počkáme si na první seznámení „naživo“ a první dojmy. A budeme vás pochopitelně informovat.
Co říkáte na nejmenší MG? Mohla by se z něj stát pomyslná štika v rybníce malých vozidel? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!