Malé SUV od Hyundai přijde už letos, bude levnější než Dacia. Praktičností podle expertů zažene Škodovku do kouta

Korejský výrobce se postupem času vyprofiloval jako specialista na crossovery a SUV. V Evropě však chyběl zástupce nejmenší kategorie. Letos by se to ale mělo napravit.

i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
i Zdroj fotografie: Hyundai
Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií
                   

Není žádným tajemstvím, že když Hyundai ukázal své mini SUV, mnozí byli zklamáni tím, že výrobce omezil jeho dostupnost na Koreu. Za skvělou cenu a s módním designem by bylo skvělou alternativou k větším (a také patřičně dražším) modelům z rodiny Ioniq. Jsme sice dnes a denně zaplavováni reklamami, ve kterých některé z nových korejských SUV „hraje“, ale na větší modely není popravdě většina rodinných rozpočtů připravena. Dnes víme, že se do Evropy podívá zřejmě i nejdostupnější verze. Pojďme se na ni společně podívat.

Do Evropy v roce 2024, spalovací motory ale zůstanou doma

Když byl nový Hyundai Casper uveden na trh, ohromil mnoho spotřebitelů. Ti však byli nakonec zklamáni, když Hyundai omezil jeho dostupnost pouze pro domácí trh. Během tiskové konference Hyundai France však potvrdil šéf zastoupení Lionel French Keogh dobrou zprávu – Casper se dostane na evropský trh. A to s největší pravděpodobností do konce roku 2024. Městské SUV dlouhé (nebo spíše krátké) pouhých 3,60 m (menší než Dacia Spring a stejně dlouhé jako Volkswagen Up) jezdí v Jižní Koreji od roku 2021. 

Automobilový omyl EU: Euro 7 pomůže hlavně Číně, ekologie spláče nad výdělkem. A Evropa s ní

iZdroj fotografie: Hyundai

Kde jsou současně na výběr dvě varianty spalovacího motoru s výkonem 67 HP nebo 100 HP. Na rozdíl od Casperu v Koreji však jeho evropská verze nebude poháněna spalovacími motory. Výrobce omezuje prodej pouze na elektrickou verzi – poděkujme Evropské unii. Podle předběžných informací může nabídnout větší dojezd, než má Dacia Spring (aktuálně 230 km). Očekává se přitom cena kolem magické cenovky 20 000 EUR (zhruba půl milionu korun).

Cíl je jasný: magická hranice půl milionu korun

Vzhledem ke své praktičnosti a ceně pořízení by Casper cílil na zákazníky nového Citroënu ë-C3 a Dacie Spring. Pro Českou republiku z toho navíc plyne jedna zajímavost: pokud by se totiž Casper vyráběl u nás v Nošovicích, dosáhli by třeba ve Francii na vládní „zelený bonus“, která je jinak zapovězen elektromobilům z Číny, respektive mimo Evropskou unii. A je dost možné, že aktuálními pobídkami platnými ve Francii se bude inspirovat více států, v zájmu podpory EU a omezení dovozu EV z Číny.

Elektromobily tiše končí? EU se probrala a vyrazila proti dotované Číně, ale zaplatíme to samozřejmě my, běžní řidiči

Přestože je Hyundai Casper dlouhý „jen“ 3 595 milimetrů, dokáže přepravovat předměty dlouhé až 2 metry. Stejně jako si v něm bez problémů ustelou dva dvoumetroví „čahouni“. Může za to chytře řešený interiér, ve kterém lze všechna opěradla sklopit dopředu a vytvořit tak pojízdnou ložnici. Jeho uvedení za atraktivní cenu je jasným signálem, že Hyundai chce mít v Evropě svůj podíl na koláči malých elektrických SUV, jež jsou dosud doménou zejména čínských značek.

Konkurence pro nový Citroen ë-C3 nemusí být bez šancí

Testovací prototypy viděné na evropských silnicích mají určité detaily stejné, jako jsou u modelů z rodiny Ioniq, zejména pokud jde o jejich světelný podpis. Jméno Casper by se ve finále mohlo také změnit, aby elektrická verze mini SUV Hyundai navazovala na stávající členy, nabízí se tedy logicky Ioniq 1 nebo Ioniq 2. Jak to vidíte vy, bude mít malé elektrické SUV z rodiny Ioniq v Evropě šanci? Když se bude pohybovat kolem půl milionu korun? Dejte nám vědět váš názor do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií

Co říkáte na nejmenší elektro od Hyundai?

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články