Mitsubishi L200 v testu Latin NCAP nedostalo ani hvězdu. Auto nemá airbagy

                   

Crash testy neprobíhají jenom u nás, ale po celém světě. Jižní Amerika, konkrétně organizace Latin NCAP aktuálně realizovala jeden velmi zajímavý. Byl to crash test vozu Mitsubishi L200. V čem byl vůz jiný než ten, který je k mání například na našem evropském trhu? Nebyl vybavený airbagy. Jižní Amerika je totiž jednou z těch oblastí, kde v autech nejsou povinné. Až uvidíte výsledky testu, budete rádi že u nás povinné jsou.

Ani jedna hvězda

Testy Latin NCAP jsou obdobou našich evropských testů s označením Euro NCAP. I tady se hodnotí podobné parametry, za které auto dostává jednotlivé hvězdičky. V případě testu tohoto Mitsubishi bez airbagů došlo k tomu, že auto nedostalo v hodnocení bezpečnosti dospělých ani jednu jedinou. Až se podíváte na video ze samotného testu, bude vám jasné proč.

Auto bez airbagů je životu nebezpečné

Je s podivem, že stále ještě existují oblasti, kde airbagy nejsou v autech povinné. A je ještě více zarážející, že se stále najdou výrobci, kteří je z tohoto důvodu do vozů ani neinstalují. Výsledky tohoto testu jasně ukazují, že auto je v tu chvíli životu nebezpečné. V případě kolize se výrazně snižuje šance na to, že řidič nehodu přežije.

Mitsubishi zareagovalo

Jakmile došlo ke zveřejnění tohoto testu a také informace o tom, že Mitsubishi L200 bez airbagů nedostalo žádnou hvězdičku, zareagovala automobilka prohlášením, že upraví své nové vozy tak, aby byly bezpečnější. To má znamenat použití účinnějších bezpečnostních pásů a instalaci dvou airbagů. První tyto bezpečnější vozy mají být na tamním trhu k dispozici zhruba v únoru roku 2020.

A jak jsou na tom vozy Mitsubishi L200 u nás, tedy na evropském trhu? Velmi dobře. Požadavky na bezpečnost jsou celkem striktní, a tak je auto standardně vybaveno hned sedmi airbagy a řadou dalších bezpečnostních prvků, které chrání cestující vpředu a vzadu, stejně jako prvků, které mají za cíl chránit i ostatní účastníky silničního provozu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články