Tesla dostává do Česka Model 3 a na oficiálních stránkách se objevila i česká vlajka při výběru země. Cena může příjemně překvapit.
První oficiální místo zastupující v České republice firmu Tesla Elona Muska se nachází v Praze 9 ve Vysočanech. Součástí toho je i výběr české lokality na oficiálních stránkách společností, čímž se potenciální zákazník Tesly dostane ke konfiguraci vozidel spolu s cenami. A cenové podmínky Tesly mohou rozhodně překvapit, protože elektromobil s těmito proporcemi a cenovou politikou tu jiný není.
Unikátní kus adaptovaný na cenotvorbu
Běžný Model 3 Standard Range plus se zadním pohonem se při spodní hranici nachází na hodnotě cca 1 200 000 Kč. Podle deklarovaných údajů ujede takto na jedno nabití 409 kilometrů v maximální rychlosti 225 km za hodinu. Z nuly na stovku se dostanete za 5,6 sekundy. Základní výbava udává prosklenou tónovanou střechu, audiosystém s prostorovým zvukem, přední sedačky s elektronickým ovládáním či vyhřívání zrcátek.
Long Range verze disponuje dvěma elektromotory v každé nápravě a na dobití ujede nejvýše 560 kilometrů. Je o 8 kilometrů rychlejší než předchozí model, tedy 233 km/h a z nuly na stovku se dostanete za 4,6, sekundy. Cena je oproti základu vyšší o cca 200 000. Výbava je obohacena o mlhové LED světlomety, vyhřívání všech sedadel a dokovací stanice pro telefony. Přidán je i rok prémiového spojení, což nahrává prohlížení stránek či streamování hudby.
Ostřejší kusy a běžná výbava
Verze Tesla Performance stojí cenově na hranici 1 600 000 Kč a díky zrychlení na stovku za 3,4 sekundy rozhodně jménu ostudu neudělá. Její dojezd je 530 km, a coby dynamičtější vůz má také snížený podvozek, zadní křídlo vyrobené z uhlíkových vláken, lepší brzdy a kola s rozměrem 50,8 cm. V základu dostáváte perleťově bílou karoserii, ostatní barvy za příplatek, přičemž nejvíc stojí jasně červený lak za 57 000 Kč.
Systém automatického pilota je pro všechny elektromobily základní výbavou. Ovládá adaptivní tempomat a hlídá také jízdní pruhy. Pokud si připlatíte 171 000 Korun, bude vám jízdní pruhy měnit automaticky a taky sám zaparkuje. Během blízké doby by se měl naučit naše semafory, automaticky řídit i v městských oblastech a najít si vás na parkovišti. Možná se další generace elektromobilů ještě naučí aportovat hračku.