Jsou země, kde jsou poplatky za dálnici řešeny formou mýtného. Zatímco u nás si stačí zakoupit známku a jezdit po dálnicích neomezeně, tak v jiných zemích najdeme na dálničních úsecích mýtné brány. Těmi je třeba nejenom projet, ale hlavně je třeba za daný úsek zaplatit příslušný obnos. Pro toho, kdo jezdí méně, to může být výhodnější, než systém známek. U těch co jezdí pravidelně, by se jako lepší a výhodnější metoda jistě jevila ta naše.
Motocyklista přišel na to, jak mýto neplatit
Je jasné, že řada lidí se pochopitelně snaží o to, aby se placení mýta vyhnula. Jak tím, že jezdí mimo dálnici, tak i tím způsobem, že chtějí projet bez zaplacení. Proti tomu se provozovatelé mýtných bran pochopitelně brání, a tak jsou jejich součástí i závory. Ty se neotevřou dříve, dokud není mýto zaplaceno. Nutno však říci, že i u mýtné brány se závorou se dá najít metoda, jak neplatit. Přišel na ni motorkář z následujícího videa.
Metoda je snadná
Stačí se podívat na video motorkáře, které bylo zaznamenáno řidičem, jedoucím v osobním autě. V tu chvíli vám bude jasné, na čem je jeho metoda jak se vyhnout mýtnému postavena. Jednoduše si počká na to, až se k mýtné bráně postaví řidič automobilu a začne mýto platit. Když k tomu dojde, závora se otevírá. A to je chvíle pro motorkáře, který se protáhne se svou motorkou podél auta a projede otevřenou závoru. A zdarma pokračuje v jízdě.
Fungující, ale nelegální
Motorkář sice vymyslel způsob, jak mýto neplatit, ale tento způsob není rozhodně nijak legální. Dá se očekávat, že podle SPZ může být brzy odhalen a jeho průjezd mýtnou branou mu může být doúčtován zpětně. A to není jediný problém, který způsobí.
Jeho manévr může být i celkem nebezpečný, jelikož ne vždy je mezi autem a mýtnou branou dostatek místa k tomu, aby se zde bezpečně vešel. A co více, jakmile projede, závora se ihned uzavírá a řidič vozu, který mýto správně zaplatil, zůstává vlivem bezohledného motorkáře v mýtné bráně uvězněný.