Mýt či nemýt motor vozu, to je, oč tu běží

Říká se, že čistota je půl zdraví, ale…ale i profesionální mechanici se bojí umývat součástky motorů. Je to tedy potřeba?

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Vybavení musí být dobře…udržováno…o tom nikdo nepochybuje. Ale je zcela pochopitelné, že ti, co mají s důkladným mytím větší zkušenosti, se ho bojí. Protože pokud celý motor umyjete a on pak nenastartuje, není nutné hledat viníka nijak dlouho. Takže je nejspíš lepší to neriskovat? Nakonec nápis na myčkách aut, že nemají odpovědnost za funkci motoru, se tam nezval jen tak pro nic za nic. Tak si to dneska trochu rozebereme.

Důkladné mytí motoru a proč vlastně

V první řadě si položte otázku, proč ho vlastně chcete umýt včetně celého prostoru, kde se motor nachází. Příprava na prodej vozidla se v tomto případě zdá jako smrtelný důvod, tedy „chci, aby to vypadalo líp, než jaké to ve skutečnosti je.“ Ovšem ne každý zákazník na tohle slyší, jsou si často dobře vědomi toho, že mytí má odstranit stopy nedávných oprav motoru kvůli masivní díře, kterou odtékal olej.

iZdroj fotografie: Pixabay

Proto působí obecně důvěryhodněji právě motor zaprášený, který nebyl dlouho dotčen jakýmkoli lidskou rukou. Takže pokud máte motor suchý a obecně v dobré kondici, nemá cenu se s mytím namáhat ani tehdy, když chcete auto prodat. Méně příjemný důvod pro mytí je nacházející velká oprava nebo údržba. Očištění baterie před jejím odpojením je lákavá myšlenka, protože ji během práce nepoškodíte.

Rizika a možný způsob bez ohrožení

Když už se do baterie pustíte, máme jen jednu radu – pokud ji umyjete, nezkoušejte ji hnedka zapojovat, zvláště když to není potřeba. Jedním z nejčastějších důvodů mytí je touha po obecné čistotě…zkrátka všude. Je ovšem obtížné považovat tento záměr za obhajitelný a je velmi pravděpodobně, že po takovém mytí se vám něco pokazí na palubní desce, která je prolezlá elektronikou,

iZdroj fotografie: Pixabay

Pokud chcete očistu, použijte suché hadry a vysavač a nejdříve důkladně vysajte celý prostor motoru. Pak odstraňte všechny součástky a krytky, které se dají jednoduše odebrat. Několik šroubků nebo záklopek vám odhalí obrovské zásoby listí a dalšího nepořádku, na které opět použijte jen vysavač a zbytek otřete suchým hadrem, maximálně navlhčeným chlorhexidinem. Všechno, co jste sundali, můžete vzít důkladně vodou, na vnitřek ji opravdu nepotřebujete.

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články