Český dovozce zlevnil 7místné kombi o 113 tisíc Kč. Do kufru přitom „bez nadsázky“ strčí Octavii i Superb

Některé nabídky jsou v poměru „výkon/cena“ natolik zajímavé, že stojí za zvážení, i pokud zrovna neuvažujete o novém kombi. Úspora přes 220 tisíc je totiž opravdu citelná.

i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Popularita mimořádně prostorných vozů, vhodných jak pro početnější rodiny, tak i pro podnikání, je v zásadě konstantní. Nemálo rodin s ratolestmi pochopilo, že běžné SUV je sice možná módní záležitosti, ale jakmile je v plánu cestování s dětmi a všemi těmi jejich tříkolkami, koloběžkami a hračkami, dojde téměř každému SUV velmi rychle dech. A možná budou závistivě pokukovat po sousedovic Caddy, který je zdánlivě bezedný. A na jeho přímého konkurenta na českém trhu, navíc s mimořádnou slevou, se nyní podíváme společně.

Caddy LIFE je ikona třídy a VW to moc dobře ví

Zmíněného Caddyho, tehdy v nové a módní „rodinné“ verzi LIFE, měl kdysi můj známý, žijící na jednom z vršků Krušných hor. Pamatuji, že za něj tehdy zaplatil (alespoň na můj vkus) poměrně nehorázné peníze, jakkoli to auto je krásné. A opravdu extra praktické. A jakkoli jsem mu ho chválil (kamarádovi vždy člověk pochválí nové auto), neodpustil jsem si tehdy rýpnutí, proč si nekoupil rovnou „čtyřkolku“. Odpovědí mi byla praxe horala: „Je to o gumách. Když máš nové gumy, vyjedeš všechno.“ Evidentně věděl, co říká.

Golf je geniální tah od Volkswagenu a jedno z nejprodávanějších aut na světě. Konkurence jej nikdy nedožene

iZdroj fotografie: Volkswagen

Pravdou je, že jsme se potom setkali ještě mnohokrát a nikdy si nestěžoval. Přes týden Caddyho vytěžoval coby zásobovací „mulu“ pro svoji horskou chatu, o víkendu naložil partnerku i s dětmi a vyrazili na výlet. Dlužno dodat, že jsem tehdy měl tuším Astru Caravan a že jsem mu prostornost koncernového zázraku záviděl. Na druhou stranu, ceníky VW byly u Caddyho LIFE poměrně sebevědomé už tehdy. Dnes je to pochopitelně ještě horší. Jestli se chcete pobavit, tak se podívejte, co stojí sedmimístné Caddy Maxi LIFE s motorem 1,5 TSI a sedmistupňovým DSG automatem.

Skoro milion za malou, původně pracovní dodávku?

Nebo vás pobavím já. Sedíte? Pokud ne, doporučuji si sednout. Protože ceníková cena „Caddyny“ Maxi LIFE s motorem 1,5 TSI, kde jediný příplatek jsou 17“ alu kola za zhruba 13 tisíc a základní navigace za 32 tisíc, je (alespoň pro mne) celkem absurdních 992 000 korun. To je cena, za kterou jste nedávno mohli mít „šestkový“ Multivan v akci, stál přesně 999 000 korun. Pravda, s poměrně chudou výbavou. Ale pořád Multivana. Pro mnohé kultovní „marku“ s možností luxusního cestování i přespání.

iZdroj fotografie: Se souhlasem David Kubrt

Falešná serviska a Multivan jako přemalovaný taxík. Německý hochštapler se úplně zbláznil, Češi ho dopadli na videu

Při vší úctě k praktičnosti Caddy nemá v podstatě v žádném ohledu vůči svému většímu sourozenci co nabídnout. A nedovedu si představit, kdo by mohl dát Caddy před „Mulťákem“ přednost. Za stejné peníze. Zkrátka vždy to byla a vždy to bude primárně „osobní dodávka“, jakkoli v rodinných verzích velmi úspěšně konkurující zavedeným kombi hráčům. A pokud zůstaneme doma v koncernu, pak nejblíže Octavii Combi nebo Superbu Combi, pochopitelně.

S touto alternativou ušetříte balík peněz

Na trhu je však momentálně alternativa nabízející v zásadě to stejné jako Caddy Maxi LIFE, jenže za podstatně příjemnější peníze. Ford Tourneo Connect je v sedmimístné verzi a nejvyšší výbavě Titanium (zahrnující mimochodem jak 17“ alu kola, tak i navigaci, kdy obojí je u VW za příplatek) k mání za 872 410 korun, jenže Ford vám přesně na tento model dá ještě slevu ve výši 113 000 korun. V tom okamžiku máte sedmimístné, velmi solidně vybavené kombi za 759 410 korun.

iZdroj fotografie: Ford

Jinými slovy, o masivních téměř 233 tisíc levněji než koncernového soka. Což mám pocit, že by byl argument i pro „VW fandu“ a nadšence do wolfsburské produkce. Přitom motorem (v obou případech benzínová „patnáctistovka“), převodovkou (7stupňová dvouspojka) i výbavou jde takřka o identická vozidla. Tedy, až na tu cenu. Jak to vidíte vy? Brali byste raději drahé Caddy, nebo citelně levnější Tourneo? Dejte mi vědět do diskuse pod článkem, díky!

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií

Ford, nebo Volkswagen?

Zdroj: Ford
Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články