Na tyto motory pozor. Spotřebují více oleje, než je zdrávo

                   

Vybrat auto se správným motorem může být někdy oříšek. U nových motorizací je to mnohdy sázka do loterie. U těch starších už máte k dispozici zkušenosti předchozích majitelů, díky čemuž lze udělat to pravé rozhodnutí. Pokud nechcete šlápnout vedle, podívejte se na výčet motorů, které nejsou ideální volbou. Proč? Berou více oleje, než je zdrávo. To výrazně snižuje provozní náklady, stejně jako to vyžaduje častější servisní úkony. O jaké motorizace jde a v jakých vozech jsou?

BMW – 4,4 V8

Tento motor se skutečně nepovedl. Tato motorizace je nechvalně známá právě tím, že bere oleje více než je zdrávo. Dokonce to může být celý litr na tisíc ujetých kilometrů. Opomíjet však nelze ani možné problémy s častým přehříváním. Tuto pohonnou jednotku lze najít v modelech BMW X5 a BMW X6, kde byla celkem oblíbená. Mimo jiné i pro svůj výkon. To je však jediný klad.

Mazda RX8 – 1,3

Motor velmi zajímavý hlavně pro svůj výkon. I když se jedná pouze o objem 1,3 litrů, bylo možné z motoru dostat výkon až 192–231 koní. Tím ale klady končí, jelikož motor byl poměrně velký žrout oleje. Je tedy nutné počítat s pravidelnou kontrolou i pravidelným doléváním.

Nissan – 1,5 a 1,8 16V

Čtyřválce od Nissanu o objemech 1,5 a 1,8 se opravdu nepovedly. Benzinové motory v obou případech trpěly velkou spotřebou oleje. Hlavním důvodem byly špatně těsnící pístní kroužky, které s přibývajícími roky fungují hůře a hůře. Výsledkem je spotřeba oleje, která se může pohybovat i nad jeden litr na tisíc ujetých kilometrů. Možným řešením je výměna kroužků, která však celkový problém nemusí zcela eliminovat.

Opel – motory EcoTec

Název řady těchto motorů má naznačovat, že jsou ekologické a ekonomické. Nyní s odstupem času už víme, že jsou spíše pravým opakem. Problém s velkou spotřebou oleje se netýká jenom některých, ale celé této řady, která je poměrně pestrá. Jedná se o jednotky o objemech 1,0, 1,2, 1,4, 1,6, 1,8 a 2,0 které nabízejí rozmanité výkony v rozmezí od 55 až po 150 koní. Pokud jde o spotřebu jejich oleje, počítejte s tím, že 700 ml na tisíc ujetých kilometrů nebude nic výjimečného. Proto nezapomínejte na kontroly a doplňování.

Volkswagen AG – 1,9 TDI

Populární motorizace, která rozhodně má své kvality. Pokud nad ní také přemýšlíte, je třeba připomenout, že s každým přibývajícím rokem se bude objevovat onen hlavní neduh, který souvisí s vyšší spotřebou oleje. Je to dáno hlavně z důvodu horší funkce těsnění. Řešení jsou dvě. Buď to bude náročnější servisní zásah spojený s opravou, nebo bude nutné množství oleje pravidelně hlídat. Jinak budete s motorem stoprocentně spokojeni.

Volkswagen AG – 1,8 TFSI

Najít ji můžete například v modelu Audi A4. Zaujme svým výkonem, který je od 163 až po 180 koní. Do této chvíle se může stát zajímavou volbou. Pozor ale na to, kolik oleje si během jízdy vezme. Kvůli použití ne úplně kvalitních pístních kroužků bere oleje více než dost. Případná oprava není úplně levná, a tak mnoho majitelů volí cestu nejmenšího odporu. Jako u jiných motorizací jdou cestou pravidelné kontroly a dolívání maziva.

Diskuze Vstoupit do diskuze
61 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články