Na tyto ojetiny pozor. Náklady na provoz mohou výrazně stoupat

                   

Máte v plánu koupit ojetinu? Pozor na to, jaké s ní mohou být spojeny problémy a dodatečné náklady na provoz. Může se ukázat, že koupě takového vozu bude spíše noční můrou než dobrou investicí. Jaké ojetiny nejsou z důvodu možných problémů a vysokých nákladů dobrou volbou? Podívejte se na jejich přehled.

i

Citroen C5 2,7 HDI

Auto sice nabízí velký komfort, ale využití této motorizace nebylo dobrou volbou. A to už od roku 2008, kdy se auto na trhu objevilo poprvé. Při vyšším nájezdu nejsou výjimkou jak úniky paliva, tak i problémy s injektory, což vede k poměrně drahým opravám, které žádného majitele tohoto vozu nepotěší.

i

Ford S-Max 2.3 Duratec

Výkon motoru sice nezklame, ale pokud jde o jeho dynamiku nebo spotřebu, není na tom úplně nejlépe. Vzhledem k velikosti vozu lze počítat i s tím, že verze s automatickou převodovkou si může ve městě vzít i 15 litrů na sto. Provoz takového vozu rozhodně něco stojí. Zvláště, pokud s ním plánujete jezdit každý den.

i

Mazda 6 2.0 CD

Auto rozhodně láká na svou příznivou cenu, která může být pro mnohé důvodem koupě. Na tuto motorizaci však pozor, jelikož může přinášet více problémů než kladů. Komplikace s motorem nejsou nijak ojedinělé a jeho následná oprava nebude nic levného.

i

Opel Corsa D Easytronic

Čtvrtá generace oblíbeného vozu se na trhu objevila v roce 2006. Auto jako takové není až tak špatnou volbou. Problémem této verze však bude řazení. Nejenom, že není přesné, ale dříve nebo později se mohou objevit problémy, které budou vyžadovat návštěvu mechanika. A to nebude nic levného.

i

Opel Vectra C 3.0 CDTi

Tato verze zajímavého praktického vozu byla vyráběna v letech 2002–2008. Třílitrový naftový motor se však neukázal jako dobrou volbou. Výkon sice nezklamal, ale dlouhodobé problémy hlavně po najetí 200 tisíc kilometrů byly celkem běžné. Problémy se vstřikovači a písty jsou tím nejčastějším, co tuto verzi postihovalo.

i

Toyota RAV4 D-4D

Auto je velkým hitem a použitá motorizace je dostupná hned ve tří výkonnostních verzích. Ani jedna z nich však není úplně dokonalá. Jakmile se auto začne blížit nájezdu 150 000 kilometrů, mohou se vyskytnout první problémy. Návštěva servisu rozhodně nemusí být nic levného.

i

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI

Zajímavé i povedené auto. Když však bylo ohlášeno použití i této motorizace, ne každý byl nadšení. Ukázalo se, že kritici mají svou pravdu. Velkou komplikací je hlavně celková nadprůměrná poruchovost, které se objevuje s každým vyšší nájezdem. Pozor také na variantu s dvojspojkovým automatem, který se taktéž ukazuje jako problémová část auta.

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články