Automobilka Volkswagen vyráběla v letech 2007 až 2008 motory s vadnými písty a pístními kroužky. Ty propouštěly olej, a tím způsobovaly jeho nadměrnou spotřebu.
Německá automobilka Volkswagen vyrobila již celou řadu motorů. Jak už to tak bývá, některý kus se prostě nepovede, a až po jeho výrobě se zjistí vady, jež se během testování neprojevily. Konkrétně u benzínových pohonných jednotek 1,8 a 2,0 TSI / TFSI, které se montovaly do vozů Volkswagen, Audi, Škoda a Seat, se ukázal závažný problém. U motorů vyrobených v roce 2007 a 2008 docházelo k nadměrné spotřebě oleje. Problém byl vyřešen až v letech 2014–2015.
Problémem se ukázala nadměrná spotřeba oleje
Příliš velká spotřeba měla jednoduché vysvětlení. Jednalo se o špatné písty a pístní kroužky, které propouštěly olej do spalovacího prostoru a ten byl následně spálen spolu se směsí benzínu a vzduchu. Problém byl natolik vážný, že majitelé motorů 1,8 a 2,0 TSI nebo TFSI museli často dolévat motorový olej.
Nadměrná spotřeba se začala projevovat po ujetí přibližně 100 000 kilometrů. Oprava motoru se dala vyřešit výměnou celé pístní sady, což je ovšem velmi nákladná oprava. Vyžaduje zkušený servis i demontáž celého motoru. Následně se musí vyměnit všechny písty a kroužky. Teprve pak se zajistí správné stírání oleje ze stěn válců a nebude docházet k jeho spalování a zvýšené spotřebě.
Automobilka se po zjištění tohoto problému rozhodla radikálně zakročit
Německý automobilový výrobce se rozhodl tento problém řešit v letech 2014–2015. Odstranil jej a začal vyrábět nové, spolehlivější motory o objemu 1,8 a 2,0 TSI / TFSI, které i po najetí 100 000 kilometrů nespotřebovávaly olej v takové míře. Pokud se však rozhodujete o koupi staršího ojetého automobilu s tímto motorem, dávejte si pozor, ať nekoupíte právě starší motor se zvýšenou spotřebou oleje.