Tyto motory koncernu Volkswagen jsou známé tím, že nadměrně spotřebovávají olej

Automobilka Volkswagen vyráběla v letech 2007 až 2008 motory s vadnými písty a pístními kroužky. Ty propouštěly olej, a tím způsobovaly jeho nadměrnou spotřebu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Německá automobilka Volkswagen vyrobila již celou řadu motorů. Jak už to tak bývá, některý kus se prostě nepovede, a až po jeho výrobě se zjistí vady, jež se během testování neprojevily. Konkrétně u benzínových pohonných jednotek 1,8 a 2,0 TSI / TFSI, které se montovaly do vozů Volkswagen, Audi, Škoda a Seat, se ukázal závažný problém. U motorů vyrobených v roce 2007 a 2008 docházelo k nadměrné spotřebě oleje. Problém byl vyřešen až v letech 2014–2015.

Problémem se ukázala nadměrná spotřeba oleje

Příliš velká spotřeba měla jednoduché vysvětlení. Jednalo se o špatné písty a pístní kroužky, které propouštěly olej do spalovacího prostoru a ten byl následně spálen spolu se směsí benzínu a vzduchu. Problém byl natolik vážný, že majitelé motorů 1,8 a 2,0 TSI nebo TFSI museli často dolévat motorový olej.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nadměrná spotřeba se začala projevovat po ujetí přibližně 100 000 kilometrů. Oprava motoru se dala vyřešit výměnou celé pístní sady, což je ovšem velmi nákladná oprava. Vyžaduje zkušený servis i demontáž celého motoru. Následně se musí vyměnit všechny písty a kroužky. Teprve pak se zajistí správné stírání oleje ze stěn válců a nebude docházet k jeho spalování a zvýšené spotřebě.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Automobilka se po zjištění tohoto problému rozhodla radikálně zakročit

Německý automobilový výrobce se rozhodl tento problém řešit v letech 2014–2015. Odstranil jej a začal vyrábět nové, spolehlivější motory o objemu 1,8 a 2,0 TSI / TFSI, které i po najetí 100 000 kilometrů nespotřebovávaly olej v takové míře. Pokud se však rozhodujete o koupi staršího ojetého automobilu s tímto motorem, dávejte si pozor, ať nekoupíte právě starší motor se zvýšenou spotřebou oleje.

Zdroj: CarMechanics

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články