Čínské MG je v Čechách jako doma, roky příprav a práce se začínají vyplácet. Značný náskok před čínskou konkurencí se s novým modelem změnil i v náskok před konkurencí z Evropy.
Není to tak dávno, co jsme psali o tom, jak MG uvede v Čechách nový, „zavádějící“ model s číslem 4 a dá na něj v mezích možností opravdu agresivní cenovku. Podle přepočtu z eur jsme tehdy tipovali částku, jež se nakonec ukázala jako téměř přesná. A české zastoupení původně britské, nyní čínské firmy spadající pod koncern SAIC přichází s vozem, na nějž konkurence v podstatě nemá odpověď. A zdá se, že ještě dlouho mít nebude. Pojďme se na to osvěžení českého trhu podívat společně.
MG si v Čechách dávno vybudovalo zázemí
MG má v současné době již 19 zastoupení po celých Čechách, Moravě a Slezsku a poměrně nenápadně, zato však systematicky si tady jako první čínská automobilka vybudovalo celkem širokou prodejní a servisní základnu. Po prvních modelech SUV HS a ZS se spalovacími a PHEV pohonnými jednotkami se dala čekat „elektrická ofenzíva“, neb pro MG (jako pro většinu čínských výrobců) jsou elektromobily (EV) v podstatě smyslem existence. A pokud ne smyslem aktuálně, pak rozhodně smyslem do budoucna.
Nejen podle MG je totiž budoucnost čistě elektrická. Geely, Chery nebo BYD to nevidí jinak a masové prodeje, které jejich modely přináší, je v tom jenom utvrzují. V Čechách však MG chytře začalo s dostupným, plně elektrickým hatchbackem s označením MG4, jenž by pro mnoho lidí mohl být reálnou vstupenkou do světa elektromobility. Tedy v zásadě jednoduchý, kompaktní automobil schopný bez problému pojmout čtyři osoby a adekvátní množství zavazadel.
Cena je výrazně nižší než u konkurence
V podstatě alternativa Golfu, Astry nebo Focusu. U VW tedy spíše alternativa k ID.3. Čímž se dostáváme k té hlavní a zásadní výhodě, na kterou všichni čekáte: zatímco MG si za svoji novinku řekne se základní baterií 51 kWh (dojezd dle WLTP 350 km) bez několika stovek 780 tisíc korun, nejlevnější ID.3 stojí 1 110 900 korun. To je o drastických 330 tisíc korun více. A i když si do MG4 poručíte baterii o kapacitě 64 kWh s dojezdem 450 km (ID.3 má v základu 58 kWh), pořád cena nepřekročí 885 tisíc. A rozdíl je stále 225 tisíc korun.
Možná někdo z lásky ke koncernu nad podobnými rozdíly mávne rukou, nicméně najdou se rozhodně i tací (a dle nás jich nebude málo), kterým bude i dojezd 350 km se slabší baterií u MG4 stačit a půjdou cíleně po co nejnižší ceně. V té totiž MG nemá absolutně konkurenci. Přitom ani exteriérem, ani interiérem se vůči zmíněnému nemusí za nic stydět, ostatně posuďte sami z naší galerie. Motoricky je na tom vůči ID.3 dokonce lépe, slabší baterie se pojí se 125kW motorem (přesně tolik má u ID.3 silnější verze), silnější má pak rovných 150 kW.
A v plánu je dokonce čtyřkolka. Kde je tedy háček? Popravdě, netušíme. A že většinou nějaké „háčky“ najdeme u všeho. Pochopitelně se můžete tu a tam ušklíbnout nad zpracováním či volbou materiálů v interiéru (to však bez problému i u ID.3, speciálně u první verze před faceliftem), ale nikdo soudný nečeká u EV hatchbacku za cenu základní Octavie interiér jako z Bentley. Vše ostatní je ale dobré. Až na cenu. Ta je vynikající. Revoluce na trhu EV v Čechách? Vypadá to tak. Jak to vidíte vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!