Dnes už jich na silnicích moc nepotkáme, ale dříve určitě k vidění byly. Co? Vozy s označením Moskvič 2141, které můžeme znát také jako vozy Aleko, Moskvič Aleko, nebo také Lada Aleko, což byl název používaný na německém trhu. Stále ale jde o jeden konkrétní automobil, který se začal vyrábět v roce 1986, a jeho produkce oficiálně skončila v roce 2001. Už to ukazuje na to, že vidět takové auto, ještě navíc v dokonalém stavu, je spíše náhoda. Jedno takové se však přece jenom našlo.
Unikátní nález
Opuštěné garáže mohou skrývat mnoho zajímavých věcí. Auta nevyjímaje. Tento Moskvič 2141 je jasnou ukázkou. Díky tomu, že v garáži nebylo ani vlhko, ani výrazné znečištění, se toto auto zachovalo v téměř dokonalém stavu. Dá se říci, že zde bylo doslova zakonzervováno. A to je jeho rok výroby 1990. Takových aut už moc nepotkáme. Zvláště, když jde o Moskvič 2141. Tento konkrétní byl původně určený pro jednoho z ředitelů místních větších podniků.
Ten ho ale až tak nepotřeboval, jelikož měl k dispozici i další vozy. A tak s ním ani moc nejezdil, a spíše ho nechával garážovat, což se nyní, po mnoha letech, ukázalo jako ten nejlepší krok. Najít podobně zachovalý Moskvič je totiž spíše rarita.
Minimální kilometrový nájezd
Že majitel tento Moskvič 2141 skutečně skoro nepotřeboval, dokládá i to, že oficiální poznávací značky na něho byly dodány až v roce 2014. To také začala doba, kdy se s vozem i pořádně jezdilo. Ale ne nijak hodně, jelikož stav tachometru tohoto auta je jenom 1 996 kilometrů. I tento minimální nájezd se pozitivně podepsal na tom, jak auto vypadá.
Nejenom, jeho karoserie je v dokonalém stavu, což dokládá i celkem líbivá červená barva. Opomenout nelze ani stále dokonale zachovalý interiér, ve kterém to vypadá, jako by v něm nikdo dlouho vůbec neseděl. To dělá z tohoto vozu skutečnou raritu, která se pochopitelně promítne i do jeho ceny. A zájemců, kteří by chtěli vlastnit takový unikát, bude zcela určitě více než dost.