Nové 7místné SUV je levnější než ojetina: Tohle auto miluje 36 % Čechů na první pohled. Vzhled? Našemu národu jako dělaný

Hamlet by to neměl složitější, koupit si ojetinu s natočenými kilometry, nebo dát stejné peníze za zbrusu nové velké SUV?

i Zdroj fotografie: Navor
                   

Nevám jak vám, ale mě tohle jméno nic moc neříká. Navor. Od té doby, co na trh začaly víc a víc pronikat čínské automobilky, mám v komplet přehledu o všech výrobcích trochu mezery. Možná vám to jméno nic neříká, je ale možné, že o tomhle autě ještě uslyšíte. Navor. Navor E5. Tohle sedmimístné SUV, které se právě objevilo na trhu, má cenovku, která doslova posadí na zadek. Nové SUV je levnější než většina ojetých aut, která dnes najdete v inzerátech. Za cenu, která by tak sotva stačila na starší kombík německé prémiové třídy.

To je dilema, ojetina z německé produkce, nebo nové SUV?

Za takovou cenu dostanete úplně nové SUV s moderními technologiemi, prostorným interiérem a designem, který rozhodně neurazí. Asi v tom bude nějaký háček. Začnu tím, co každého zajímá nejvíc – cenou. Navor E5 se na domácím trhu prodává za neuvěřitelných 20 000 eur, což je v přepočtu zhruba 480 000 korun. Ano, slyšíte správně. Za méně, než půl milionu korun dostanete nové SUV, které pojme až sedm pasažérů. A teď si položme otázku: kolik ojetých aut s podobnými parametry byste za tuhle cenu našli? Odpověď je jednoduchá, moc jich nebude.

iZdroj fotografie: Navor

Pokud ano, pravděpodobně budou mít na tachometru tolik kilometrů, že byste s nimi mohli objet zeměkouli. Navor E5 tak přichází jako svěží vítr na trh, kde se ceny ojetin šplhají do astronomických výšin. Jenže, teď ten háček. Našel jsem tuto cenu jako cenu na čínském trhu. A víme, jak to s tím je. Znamená to ale, že se tohle auto k nám nedostane? To není pravda. Sice oklikou, ale budete si ho moct koupit. To je možná pro někoho dobrá zpráva, takže se na auto podíváme blíž. Na první pohled vás zaujme jeho robustní, ale zároveň moderní design.

„Čínská Kia Sportage“ se uvádí na trh. Inteligentní SUV poháněné výhradně benzínem si Češi zamilují víc než Škodu a Dacii

Nízká, široká a sebevědomá silueta okamžitě přitahuje pozornost. Přední maska s výraznými LED světlomety působí elegantně, zatímco boční linie dodávají vozu dynamiku. Zadní část je pak jednoduchá, ale funkční, tedy žádné zbytečné kudrlinky, jen čistý a praktický design. A co interiér,tady Navor E5 podle mého názoru opravdu boduje. Sedmimístné uspořádání nabízí dostatek prostoru pro celou rodinu, a to včetně zavazadel. I když máte všech sedm sedadel obsazených, stále vám zůstane slušný kufr na běžné nákupy nebo menší výletní výbavu.

Auto je velké, hravě převeze rodinu se sedmi členy, plus tašky

Technologie? Zapomeňte na to, že byste za tuhle cenu dostali něco zastaralého. Navor E5 je vybaven moderním infotainmentem s dotykovou obrazovkou, která podporuje Apple CarPlay i Android Auto. K tomu přidejte digitální přístrojový štít, bezklíčový přístup a startování, automatickou klimatizaci a celou řadu asistenčních systémů, které vám usnadní každodenní jízdu. Pod kapotou najdete úsporný benzinový čtyřválec o výkonu 150 koní, který je spojen s automatickou převodovkou. Není to žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění bohatě stačí. A co spotřeba?

iZdroj fotografie: Navor

Výrobce slibuje průměr kolem 6,5 litru na 100 kilometrů, což je na tak velké auto více než slušné. A teď zpátky k cenové situaci, tohle všechno dostanete za cenu, která je nižší než u většiny ojetých aut. Odpověď na otázku, jak je to možné, je jednoduchá. Navor E5 pochází od čínského výrobce, který se rozhodl prorazit na evropském trhu agresivní cenovou politikou. A musím říct, že se mu to asi podaří. Čínské automobilky už dávno nejsou jen o levných kopiích západních modelů. Dnes přicházejí s vlastními návrhy, moderními technologiemi.

Čínská auta už nejsou z papíru a jedovatých tmelů, kvalita roste

S kvalitou, která se může rovnat zavedeným značkám. A Navor E5 je toho důkazem. Samozřejmě, že za tuhle cenu nemůžete očekávat luxusní materiály nebo prémiové zpracování. Plasty v interiéru jsou tvrdší a některé detaily by mohly být lépe zpracované. Ale upřímně, kdo by si na to stěžoval, když dostanete nové SUV za cenu, která je nižší než u většiny ojetin Co říci na závěr? Navor E5 je důkazem toho, že nové auto nemusí stát majlant.

iZdroj fotografie: Navor

Za cenu, která je dostupná i pro běžné rodiny, dostanete moderní SUV s dostatkem prostoru, slušnou výbavou a úsporným motorem. A i když má své mouchy, v poměru cena/výkon nemá na trhu konkurenci. Takže pokud hledáte nové auto a nechcete utratit jmění, Navor E5 by rozhodně měl být na vašem seznamu. A kdo ví, možná právě tohle auto změní váš pohled na čínské automobilky. Takže cena znovu a naposledy.

U nás se Navor podle informací zjištěných redakcí AutoŽivě.cz neprodává a prodávat v dohledné době nebude. Bude se ale prodávat v Dánsku. A odtud si ho můžete do ČR koupit a přivézt. Za cenu, která je v přepočtu z dánských korun asi 770 000 Kč. Za pořádná kus auta. Tak má někdo zájem? Redakce AutoŽivě.cz udělala průzkum mezi 500 lidmi, z nichž 36 % odpovědělo, že by o případném dovozu auta uvažovalo, pokud by měli k dispozici konkrétní nabídky od tamních dealerů. Níže přikládáme vypracovaný návod, jak v případě zájmu postupovat.

Co musíte udělat, pokud chcete přivézt Navor E5?

Jak funguje dovoz auta z Dánska do ČR?

  1. Nákup a smlouva – Vyhledání prodejce, uzavření kupní smlouvy
  2. Dánské registrační poplatky – Auto musí být odhlášeno v Dánsku
  3. Dovoz do ČR – Možnosti přepravy: vlastní řízení, odtahová služba, přepravní firma
  4. Technická kontrola a homologace – V ČR musí vůz projít kontrolou na STK
  5. Registrace a pojištění – Registrace na českých SPZ, sjednání povinného ručení

Jak dlouho trvá a kolik stojí?

  • Doba vyřízení: 2–4 týdny
  • Celkové náklady navíc: 30 000–50 000 Kč

Koupili byste si ho?

Zdroj: Navor
Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články