Nejenom auta. Mercedes se rozhodl včelařit. Úly má na své centrále

                   

Když se řekne Mercedes, každý si představí povedená, kvalitní a moderní auta. V budoucnu bude dost možná tato značka spojena i s včelařstvím. Že spolu tyto dvě oblasti téměř vůbec nesouvisí? Podle Mercedesu tomu tak není a jsou to právě včely, kterými se chce v budoucnu také zabývat.

Proč právě včely?

Jedná se o velmi důležitý hmyz, který je zodpovědný za opylování dvou třetin všech rostlin, které následně produkují lidskou potravu. Bez včel by reálně nebylo vypěstované jídlo. Poslední výzkumy ukazují, že populace včel začíná výrazně klesat. A to je důvod, proč se Mercedes rozhodl, že ji podpoří.

Ukázka zodpovědnosti a upozornění na změnu klimatu

Jedná se o celkem netradiční cestu, jak ukázat, že značka Mercedes je odpovědná k přírodě a jak zároveň ukázat, že se klima skutečně mění. Výrazný pokles populace včel je jasným důkazem. A tak zatímco jiné firmy zůstávají u planých slibů a nereálných plánů, automobilka Mercedes se rozhodla konat. Zvolila místo, sehnala úly, povolala včelaře začíná s včelařením.

10 úlů na pobočce v Polsku

První úly najdete na ústředí Mercedesu ve Varšavě. Místní budova je zajímavá už tím, že její střecha je oseta travnatým porostem. Nyní na ní přibylo také celkem 10 úlů a každý má svůj vlastní včelí roj. Celkově se počet včel které „vlastní“ Mercedes odhaduje na 25–30 tisíc. Cílem tohoto včelaření je především zvýšení populace v polském hlavním městě, stejně jako je cílem pomoci přírodě a upozornit na to, že jí ubližujeme.

Nejsou to jenom včely

Včely nejsou to jediné, co Mercedes pro záchranu planety dělá. Pokud zůstaneme u polského zastoupení, tak musíme zmínit i to, že podporuje různé iniciativy, které se podílejí na revitalizaci některých částí Varšavy, stejně jako se podílejí na vysazování stromů.

Zapomínat samozřejmě nelze ani na to hlavní. I když je pravdou, že vývoj a výroba jakéhokoliv vozu po sobě nechá mnoho emisí, jeho provoz už žádné produkovat nemusí. I proto Mercedes nechce být v oblasti elektromobility nijak pozadu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články