Mechanik s 55letou praxí: „Auta těchto značek bych si nikdy nekoupil. Modlím se, aby ta vaše nebyla jednou z nich“

Když jeden z nejzkušenějších mechaniků doporučí některé z modelů díky jejich spolehlivosti, dá se to brát za bernou minci. A Volkswagen se Škodou? To je celkem překvapení.

i Zdroj fotografie: Scotty Kilmer
                   

Pokud někdo ví, o čem mluví, je to Scotty Kilmer. Tento veterán automobilového světa, který má na svém kontě více než padesát let zkušeností a 5,9 milionu sledujících na sociálních sítích, si ví rady. Děda youtuber? Nenechte se vysmát. Tomuto „dědovi“ chodí z počtu zhlédnutí peníze, za které by „dnešní mladí“ udělali cokoli. A když se rozhodne okomentovat, která auta podle něj dělají kvalitně, věřte tomu, že si diváky najde. Je to tak trochu osobní mechanik za zády u nákupu vašeho auta. Pojďme se na jeho verdikt podívat společně.

Volvo: Ocelová pevnost mezi evropskými auty

Volvo je Scottyho jasnou volbou číslo jedna. A i když je dnes vlastněné čínskou společností, neztrácí to podle Scottyho nic na kvalitě. „Stále to jsou solidní auta, která vydrží dlouho,“ říká s jistotou. Je to jako říct, že Volvo je auto, které přežije nejen vás, ale i vaši generaci – spolehlivost, která nezná kompromisy. Ač stále zůstává věrným fanouškem Toyoty (což dokážeme pochopit), je jeho zvednutý palec známkou nemalého respektu k švédské solidnosti a poctivosti.

Volvo v Čechách nabízí mimořádně levný elektromobil. Za tuto cenu už benzín nedává smysl

Volkswagen: Někdy spolehlivý, ale ne bez problémů

A pak tu máme Volkswagen. Německá ikona, jakkoli už to není solidnost Golfu III nebo Passatu B4. A i když momentálně řeší nemalé problémy, pořád zůstává solidní volbou s rozumným poměrem cena vs. nabídnutá hodnota. VW je navíc Porsche a Audi – tohle duo sice vyrábí nádherné vozy, ale dlouhodobě? „Není to jako starý VW Beetle,“ přiznává Scotty. Není, a už asi ani nebude. Nicméně nezapomínejme na naší národní hrdost – Škodu Auto. Nebýt jejich výsledků, je VW ještě úplně někde jinde.

Udělal Volkswagen osudovou chybu? Pokud jsou pravdivé informace o krachu, tak má (nejen) Německo velký problém

Mercedes-Benz a BMW: Nečekaně zábavná auta, ale pozor na peněženku

Jako třetí v pořadí je Mercedes-Benz, ale s vtipným dodatkem. „Je zábavné je řídit, ale logo BMW většina lidí spojuje s Big Money Waster,“ přidává Scotty. Takže i když Mercedes rád nabídne luxusní jízdu, cenovka za údržbu může být pořádně velká. A co BMW? O tom Scotty tvrdí, že sice není špatné, ale jeho dlouhodobá spolehlivost není taková, jakou bychom u aut této kategorie očekávali. Což v kombinaci s někdy opravdu extrémním designem (poplatnému Číně a tamní klientele) může dosavadní fandy značky odradit.

Jaguar Land Rover: Pokud máte hodně peněz, volte Anglii

A teď z druhé strany seznamu – na posledním místě je Jaguar Land Rover. Popravdě, čekali bychom to. Britům to nějak nejde, pokud tedy nekupujete Rolls-Royce nebo Bentley (kde je navíc u obojího německá stopa, a zřejmě nemalá). Scotty to shrnuje ironicky: „Pokud máte rádi auta, za která utrácíte hromady peněz a pak ještě hromady peněz na opravy, tak tohle je ta správná volba.“ Jinými slovy, tohle si koupíte, pokud jste milovníkem drahých zážitků… ve všech směrech.

iZdroj fotografie: Jaguar

Automobilka Jaguar skončila, ale teď ukázala zase nové auto. Má kontroverzní barvu a podivný pohon

Další moudra – proč ne elektromobil a jak nenaletět?

A co se týče elektromobilů, Scotty zůstává skeptický. „Není to tak, jak to vypadá a jak to všude inzerují,“ tvrdí a dodává, že ve skutečnosti jde o mýtus, který elektromobily o sobě šíří. Ano, to si myslíme taky. Pro Scottyho je elektromobilita zatím spíše mýtus než revoluce. Pokud se přesto chystáte na nákup ojetého auta, Scotty má jednu zásadní radu: „Speciálně u ‚elektriky‘ si opravdu důkladně zkontrolujte baterii. Abyste později nemuseli hodně plakat.“ Co dodat? Podepisujeme všemi deseti.

Diskuze Vstoupit do diskuze
105 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články