Není to žádný velikán a dojezd také nezvládne přejezd mezi našimi metropolemi, ale o to tady nejde. Cena je dobrá, tak co?
Kdo chtěl levné auto, ale takové, že by se za ně nemusel stydět, měl dosud v rámci evropského trhu v zásadě jedinou možnost, a tou byla Dacia. Pokud by otázka zněla teď, kdo hledá ekonomický městský vůz, cenově blízký Dacii, může zvážit volbu dosud zcela neznámé varianty. Nevím o tom, že by se tohle auto nabízelo u nás, nemám zprávy o otevření showroomů. Nicméně v rámci Evropy se dá do Čech dovézt jakékoli auto, a pokud je zmiňovaný vůz k dispozici v Německu, popřípadě v Polsku, tak nadšencům nebrání v nákupu de facto nic.
Levné malé auto do města, které je čínské, ale ne tak úplně
Model, který se asi čím dál častěji objeví na silnicích, je výsledkem společnému podniku Stellantis a čínského Leapmotoru. Pozicoval bych novinku jako ekonomický městský vůz za atraktivní cenu. Za mě se bavíme o alternativě k Dacia Spring. Pokud mohu odhadovat, tak T03 překoná rumunský stroj z hlediska výkonu, dojezdu a výbavy. To je prognóza, uvidíme, jaká bude realita. Zpátky ještě na skok k automobilce jako takové, ať je jasné, o čem že se bavíme. Leapmotor je značka, ve které má nadpoloviční vlastnický podíl koncern Stellantis. Zbytek vlastní Číňani.
Když automobilka ukázala na autosalonu v Paříži svůj nový model určený pro evropský trh, bylo řečeno, že se bude s miniautem T03 vyrábět v polském městě Tychy. I proto mají Poláci k Leapmotoru blíž než my. Kompaktní Leapmotor T03 se prezentuje dostatečným výkonem 95 koní a točivým momentem 158 Nm. Díky tomuto pohonu zvládá auto zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,7 sekund. Ano, není to nic, co by trhalo asfalt. Ale do města to asi stačí. Maximální rychlost tohoto elektrického městského stroje je 130 km. Asi také nic, o čem by člověk psal domů, ale ve městě víc není potřeba. Pozitivem a výhodou vozu je jistě jeho 37,7kWh baterie.
Ta automobilu poskytuje dojezd až 285 km podle WLTP. Při používání ve městě prý ujede na jedno nabití až 300 km, ale znáte to. Přijde mráz a všechno může být jinak. Každopádně 200 km na den je asi úplně dostatečná porce. Jistě, z Prahy do Brna bych tím asi nejel, ale proč taky. To není smyslem tohoto malého auta. Pro srovnání se zmiňovanou Dacií, tak Spring s kapacitou baterie 26,8 kWh se může pochlubit 220 km dojezdu. Je ale pravda, že značka Dacia má pro evropský trh výhodu, lidé ji znají. Naopak vzhledem k sousedním Polákům, ti s Leapmotor asi nemají problém, díky továrně je jim na rozdíl od zahraničí dobře známá.
Do města stačí, nikam jinam s tímhle autem nemá smysl jezdit
Obavy ale byly odbourány, Stellantis se zkusil postarat o patřičný pocit bezpečí a jistoty tím, že na samotnou baterii T03 nabízí záruku 8 let. Důležitý je pro určitou skupinu potenciálních zákazníků také fakt, že na rozdíl od Dacie Spring má čínský kompakt sjíždět z evropské výrobní linky. To je paradox. Čínské auto se vyrábí v Evropě a evropský automobil (Spring) se vyrábí v Číně. Čím dál Leapmotor může zahnat Dacii do kouta? Stačí se podívat na jeho interiér. Ten je další silnou stránkou nového elektrického rivala.
Ano, je zřejmé, že nejde o žádného obra, na první pohled se jedná o model vyloženě kompaktní. I tak je ale překvapivě prostorný a pohodlný. Pohodlně přepraví čtyři dospělé cestující. V kabině se může pochlubit atraktivním seznamem výbavy, který mimo jiné zahrnuje adaptivní tempomat, automatickou klimatizaci, osmipalcový digitální přístrojový panel a dotykový informační systém s navigací a Bluetooth. Dále tady máme patnáctipalcová litá kola, LED denní svícení, vyhřívaná elektrická zrcátka a posuvné panoramatické střešní okno.
U modelu Dacie velmi těžko najdete takové specialitky. Na závěr cena. U nás nevím o tom, že by se auto prodávalo nebo by se mělo v nejbližší době prodávat. Přestože jsem zaregistroval koncem minulého roku zprávu, že má vzniknout v Evropě několik set prodejních míst. V přepočtu z německé ceny tady je ale částka 453 000 Kč, polské zdroje hovoří v přepočtu o 400 000 Kč. To je cena, která je více než konkurenceschopná. Pro srovnání, Dacia Spring u nás startuje na částce 419 900 Kč.