V roce 2025 nejlepší volba pro jízdu po českých městech. Auto za cenu Dacie, ovšem bez nadsázky lepší ve všech ohledech

Není to žádný velikán a dojezd také nezvládne přejezd mezi našimi metropolemi, ale o to tady nejde. Cena je dobrá, tak co?

i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
i Zdroj fotografie: Leapmotor
Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií
                   

Kdo chtěl levné auto, ale takové, že by se za ně nemusel stydět, měl dosud v rámci evropského trhu v zásadě jedinou možnost, a tou byla Dacia. Pokud by otázka zněla teď, kdo hledá ekonomický městský vůz, cenově blízký Dacii, může zvážit volbu dosud zcela neznámé varianty. Nevím o tom, že by se tohle auto nabízelo u nás, nemám zprávy o otevření showroomů. Nicméně v rámci Evropy se dá do Čech dovézt jakékoli auto, a pokud je zmiňovaný vůz k dispozici v Německu, popřípadě v Polsku, tak nadšencům nebrání v nákupu de facto nic.

Nejlevnější auto se začalo prodávat v ČR: Takhle vypadá dokonalost za 128 800 Kč. Nabízí víc, než jsem čekal

Levné malé auto do města, které je čínské, ale ne tak úplně

Model, který se asi čím dál častěji objeví na silnicích, je výsledkem společnému podniku Stellantis a čínského Leapmotoru. Pozicoval bych novinku jako ekonomický městský vůz za atraktivní cenu. Za mě se bavíme o alternativě k Dacia Spring. Pokud mohu odhadovat, tak T03 překoná rumunský stroj z hlediska výkonu, dojezdu a výbavy. To je prognóza, uvidíme, jaká bude realita. Zpátky ještě na skok k automobilce jako takové, ať je jasné, o čem že se bavíme. Leapmotor je značka, ve které má nadpoloviční vlastnický podíl koncern Stellantis. Zbytek vlastní Číňani.

iZdroj fotografie: Leapmotor

Když automobilka ukázala na autosalonu v Paříži svůj nový model určený pro evropský trh, bylo řečeno, že se bude s miniautem T03 vyrábět v polském městě Tychy. I proto mají Poláci k Leapmotoru blíž než my. Kompaktní Leapmotor T03 se prezentuje dostatečným výkonem 95 koní a točivým momentem 158 Nm. Díky tomuto pohonu zvládá auto zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,7 sekund. Ano, není to nic, co by trhalo asfalt. Ale do města to asi stačí. Maximální rychlost tohoto elektrického městského stroje je 130 km. Asi také nic, o čem by člověk psal domů, ale ve městě víc není potřeba. Pozitivem a výhodou vozu je jistě jeho 37,7kWh baterie.

Tesla „koupila“ naše evropské automobilky: Toyota, Ford a 10 dalších si u ní platí právo dál existovat. Suma? 25,2 miliard Kč

Ta automobilu poskytuje dojezd až 285 km podle WLTP. Při používání ve městě prý ujede na jedno nabití až 300 km, ale znáte to. Přijde mráz a všechno může být jinak. Každopádně 200 km na den je asi úplně dostatečná porce. Jistě, z Prahy do Brna bych tím asi nejel, ale proč taky. To není smyslem tohoto malého auta. Pro srovnání se zmiňovanou Dacií, tak Spring s kapacitou baterie 26,8 kWh se může pochlubit 220 km dojezdu. Je ale pravda, že značka Dacia má pro evropský trh výhodu, lidé ji znají. Naopak vzhledem k sousedním Polákům, ti s Leapmotor asi nemají problém, díky továrně je jim na rozdíl od zahraničí dobře známá.

Do města stačí, nikam jinam s tímhle autem nemá smysl jezdit

Obavy ale byly odbourány, Stellantis se zkusil postarat o patřičný pocit bezpečí a jistoty tím, že na samotnou baterii T03 nabízí záruku 8 let. Důležitý je pro určitou skupinu potenciálních zákazníků také fakt, že na rozdíl od Dacie Spring má čínský kompakt sjíždět z evropské výrobní linky. To je paradox. Čínské auto se vyrábí v Evropě a evropský automobil (Spring) se vyrábí v Číně. Čím dál Leapmotor může zahnat Dacii do kouta? Stačí se podívat na jeho interiér. Ten je další silnou stránkou nového elektrického rivala.

iZdroj fotografie: Leapmotor

Ano, je zřejmé, že nejde o žádného obra, na první pohled se jedná o model vyloženě kompaktní. I tak je ale překvapivě prostorný a pohodlný. Pohodlně přepraví čtyři dospělé cestující. V kabině se může pochlubit atraktivním seznamem výbavy, který mimo jiné zahrnuje adaptivní tempomat, automatickou klimatizaci, osmipalcový digitální přístrojový panel a dotykový informační systém s navigací a Bluetooth. Dále tady máme patnáctipalcová litá kola, LED denní svícení, vyhřívaná elektrická zrcátka a posuvné panoramatické střešní okno.

Zkontrolujte si řidičák: Letos skončí platnost 666 000 řidičům. Kdy vám? Kdo nezažádá včas, přijde o něj

U modelu Dacie velmi těžko najdete takové specialitky. Na závěr cena. U nás nevím o tom, že by se auto prodávalo nebo by se mělo v nejbližší době prodávat. Přestože jsem zaregistroval koncem minulého roku zprávu, že má vzniknout v Evropě několik set prodejních míst. V přepočtu z německé ceny tady je ale částka 453 000 Kč, polské zdroje hovoří v přepočtu o 400 000 Kč. To je cena, která je více než konkurenceschopná. Pro srovnání, Dacia Spring u nás startuje na částce 419 900 Kč.

Galerie

Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií

Líbí se vám více Dacia, nebo Leapmotor?

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články