Hybridní technologie zaznamenaly v poslední době nebývalý pokrok. Důkazem je i tento malý a dostupný hatchback, kombinující téměř 200 koní a nízkou spotřebu současně.
Jestli by se dal někde najít ukázkový příklad přerodu zatvrzelého příznivce klasického způsobu pohonu k hybridům (a speciálně k mild hybridům), mohla by moje maličkost posloužit jako dokonalý příklad. Vývojem jednak svým, jednak vývojem stále dokonalejších hybridních technologií jsem se totiž dostal do bodu, kdy tomuto druhu pohonu nepokrytě fandím. Z několika důvodů, z nichž většina se aktuálně sešla v jednom tuze zajímavém voze na českém trhu. Pojďme se na něj podívat společně.
První zkušenost s hybridem nikoli bez chybičky
Je to přitom už pár let, co mě jeden známý svezl ve starším hybridním Lexusu a já jsem z něj popravdě příliš odvázaný nebyl. Motor (dle mého soudu) zbytečně vytáčený do otáček, celkově hlučnější, než jsem čekal, zkrátka nic, co by mne ohromilo. A nebyl to zrovna Lexus za „hubičku“, pokud mne paměť neklame, šlo tuším o postarší RX 400h, které nikdy levné nebylo a nebude. Můj známý však je na tuto japonskou značku „ujetý“. A má prosperující firmu, čili si ji může dovolit.
Jak však šel čas, povedlo se mi tu a tam svézt s dalšími hybridy, z nichž speciálně kamarádky starší Auris (a pak poslední Yaris Cross) na mne zanechaly opravdu hluboký dojem. Speciálně onen Auris, řízený velmi citlivou ženskou rukou, jel v netušené harmonii mezi elektrickým a benzínovým pohonem a moje kamarádka vysloveně zářila z toho, jak to auto miluje a jak dokonale funguje. Hybrid totiž musíte alespoň malinko pochopit a malinko mu přizpůsobit svůj jízdní styl. Teprve pak funguje na 100 % a odevzdá vše, co v něm je.
Auris, řízený citlivou ženskou rukou, vyloženě „swingoval“
Což se mojí bývalé lásce dokonale povedlo. A Auris pod jejíma rukama ani nejel, ten vyloženě „swingoval“. Jakkoli ze stejné stáje jako zmíněný starší Lexus, bylo poznat, že lídr na trhu s mild hybridy, kterým nepochybně japonská Toyota je, udělal za ty roky značný pokrok. A dnešní mild hybridy umí opravdu velmi efektivně pomáhat s akcelerací, jezdit chvílemi zcela bez spalovacího pohonu, stejně jako ve finále šetřit palivo. Značka ideál? Neviděl bych to jinak.
Tím spíš jsem byl velmi, ale opravdu velmi zvědav na nejnovější přírůstek od čínského MG, který má v Čechách již dlouholeté zastoupení a rozsáhlou servisní síť. A jehož vozy můžete bez problémů spatřit na našich silnicích. Nové MG3 Hybrid totiž nabízí kombinaci všeho, co bych od moderního hybridu čekal – a navíc to „koření“ velmi přijatelnou cenovkou. Tohle auto je totiž tak trochu unikát, nemající v podstatě přímou konkurenci. A pokud, tak rozhodně nikoli za tyhle peníze.
MG přiváží na český trh opravdu hodně zajímavý model
Ale popořádku: hybridní sestava 1,5litrového spalovacího motoru a elektromotoru dává dohromady (na malý hatchback opravdu velmi slušných) 195 koní, navíc včetně baterie o neméně solidní kapacitě 1,83 kWh. Umožňující výrazně větší podíl jízdy čistě na elektrický pohon, což mi u malého a relativně lehkého (1 298 kg) vozu dává o to větší smysl. To celé korunuje spotřeba 4,4 l/100 km. A na stovce budete za 8 sekund.
Jinými slovy, parametry, které byste čekali u auta minimálně o dvě třídy většího. Mimochodem, na cestu vám přitom budou svítit světla obsahující 11 výkonných LED diod, zatímco denní svícení tvoří tzv. Hunting Eye, tedy „přimhouřené oko lovce“. Zajímavá básnická licence. Na MG3 je však patrné, že výrobce si dal skutečně záležet na tom, aby na trh uvedl vozidlo, které potenciální zákazníky osloví. Nejen básnickými obraty. Ona kombinace výkonu/kapacity baterie/úspornosti je totiž opravdu hodně zajímavá.
MG3 Hybrid: Technické údaje
- Motor: 1,5 l Hybrid
- Převodovka: 3stupňová automatická převodovka
- Počet míst: 5
- Max. výkon spalovacího motoru [kW (k) / ot./min]: 75 (101) / 6 000
- Max. točivý moment spalovacího motoru [Nm / ot./min]: 128 / 4 500
- Max. výkon elektromotoru [kW (k) / ot./min]: 100 (134) / 4 500
- Max. výkon hybridního pohonu [kW (k)]: 143 (195)
- Palivo: Benzín + elektřina
- Objem palivové nádrže [l]: 36
- Baterie pohonu / Kapacita [kWh]: 1,83
- Maximální rychlost [km/h]: 170
- Zrychlení (0–100 km/h) [s]: 8,0
- Kombinovaná spotřeba (WLTP) [l/100km]: 4,4
- Emise CO2 kombinace (WLTP) [g/km]: 100
- Rozměry a hmotnosti:
- Celková délka [mm]: 4 113
- Celková šířka [mm]: 1 797
- Celková výška [mm]: 1 502
- Rozvor kol [mm]: 2 570
- Světlá výška [mm]: 148
- Objem zavazadlového prostoru [l]: 241/293
- Objem zavazadlového prostoru se sklopenými sedadly [l]: 983
- Provozní hmotnost [kg]: 1 285 1 298 1 308
- Maximální technicky přípustná hmotnost [kg]: 1 746
- Maximální přípustná hmotnost na přední nápravě [kg]: 935
- Maximální přípustná hmotnost na zadní nápravě [kg]: 811
- Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu [kg]: 500
Cena za 200 hybridních koní více než zajímavá
Čili by mne ani nepřekvapilo, kdyby si MG za novou MG3 Hybrid řeklo částku začínající minimálně pětkou, ale klidně i šestkou. Téměř 200 hybridních koní se většinou neprodává za hubičku. Ceník ale začíná na velmi sympatických 489 900 korunách za základní výbavu Esssential, což považuji za velmi vstřícnou cenu. A ani další dvě výbavy (Emotion a Exclusive) nestojí o moc více (530, resp. 570 tisíc korun). Jestli bych se nechal zlákat? Popravdě, na tu prostřední výbavu asi velmi rád.
Navíc ji korunuje (u základní výbavy) speciálně nastavený leasing od ČSOB, kdy se s poloviční akontací dostanete kolem 3 895 korun měsíčně na splátce. Což se dá zvládnout snad vždy. Co říkáte, nezauvažujete o hybridu? Za nás jde o jedno z nejlepších aut u nás ve své kategorii.