Nejmenší vozy světa za celou historii automobilů. Mnoho z nich svět zapomněl

                   

Peking, Moskva, New York, Paříž, Sydney. Všechna tato a další rychle rostoucí města mají společný problém – v ulicích je příliš mnoho aut, které způsobují dopravní zácpy. Za posledních 20 let se rozmanitost modelů automobilových značek zdvojnásobila. Na začátku roku 1990 vypadala řada 7 automobilů BMW jako sedany působivé velikosti. Dnes se stejné rozměry karoserie používají u řady 5, která patří k nižší střední třídě.

Chcete-li být svědky obráceného růstu automobilu, doporučujeme seznámit se s nejmenšími vozidly světa. Auta tak malá, že se vejdou na jakékoli parkovací místo, a Arnold Schwarzenegger by mohl tyto vozy nosit do posilovny místo sportovní tašky.

Fuldamobil

Německo je zemí rychlých a výkonných automobilů. Každý to ví. Německo je ale také domovinou netradičních experimentálních designů automobilů.

Inženýři přicházejí s bláznivými nápady z několika důvodů. Jedním z nich je touha vytvořit efektivní a ekologický dopravní prostředek, který by nutně nevypadal jako obnošená bota.

Fuldamobil je výrobce, který se neřídí žádnými pravidly. Kromě toho se za historií společnosti skrývá fascinující osoba jménem Norbert Stevenson. Byl nezávislým novinářem se silným zájmem o designové nuance aut. Nakonec dal dohromady skupinu podobně smýšlejících lidi a otevřel továrnu na výrobu malých vozidel.

V relativně krátkém období Fuldamobil představil několik různých modelů s menšími odlišnostmi. Tyto vozy skutečně dokázaly přilákat pozornost průmyslových specialistů, ale pouze na 5 minut.

Vespa 400

Značka Vespa se obvykle nachází na skútrech, které rychle proplouvají skrz městské dopravní zácpy. V 60. letech se však představenstvo společnosti Vespa pokusilo vstoupit do sériové výroby aut pomocí tohoto stylového kabrioletu s pohonem zadních kol.

Vůz měl délku pouhých 2,8 metru a byl vybaven dvouválcovým benzínovým motorem o objemu 0,4 litru, který ve srovnání s majestátními moderními vozidly vypadá vtipně. Malé 375 kg auto bylo stále dostatečně dynamické a dokonale se hodilo do přeplněných ulic města.

V tomto seznamu je Vespa 400 jedním ze dvou modelů, které dosáhly komerčního úspěchu. Jen v roce 1958 prodala Vespa více než 12 000 těchto malých automobilů, které zaplnily silnice ve Francii a Itálii.

Peel P50

Trpasličí Peel P50 se proslavil díky kreativnímu týmu Top Gear a je korunován jako nejmenší auto na světě. Je to proto, že neexistovaly žádné další odvážné duše, které by postavily auto, které by mělo délku pouze 134 cm, šířku 99 cm a výšku necelý jeden metr.

Původní Peel P50 byl uveden na trh na začátku 60. let a vyráběl se od roku 1962 do roku 1965. Bohužel mimořádně malé a levné auto oslovilo pouze malé publikum, které se v té době příliš nezajímalo o přeplněná parkovací místa.

Nyní má autentický Peel P50 větší hodnotu než zcela nové Porsche 911. Není to tak dávno, co se jeden model P50 prodal v aukci klasických automobilů za závratnou cenu 124 000 eur.

Commuter Cars Tango

Elektrifikace automobilového průmyslu již začala a nezdá se, že by se někdy zastavila. Zatímco příznivci elektromobilů mají z toho radost, tvůrci technologií zdůrazňují, že věří, že jejich nápady byly realizovány příliš brzy.

Commuter Cars Tango je auto o šířce 99 cm a délce 2,5 m, které inženýři americké společnosti chtěli prodávat za 108 000 dolarů.

Tvůrci automobilů se snažili ospravedlnit vysokou cenu tím, že se chlubili specifickými funkcemi Tango T600, jako je jeho dynamika.

Tento trpaslík dokáže z nuly na 100 km / h zrychlit za 3,2 sekundy. Za správných podmínek šlo auto dosahovalo maximální rychlosti 240 km / h.

Isetta

Toto malé auto ve tvaru vejce vypadá i podle dnešních měřítek jako z budoucnosti. Vyrobeno bylo počátkem 50. let a Isetta ihned upoutala pozornost velkého výrobce automobilů.

V roce 1955 BMW koupilo licenci na výrobu Isetty. Po provedení některých změn věřili, že získali nejoblíbenější auto všech dob, které jezdí s pouze jednoválcovým motorem.

Tři roky po představení BMW Isetta veřejnosti byli zástupci značky nadšeni, že model s výkonem 13 koní našel více než 160 000 majitelů po celém světě.

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články