V exkluzivním rozhovoru pro magazín Autocar uvedl Alfonso Albaisa, globální ředitel designu společnosti Nissan, že druhá generace Juke „nevypadá příliš podobně jako poslední“ a dodává: „Nevypadá to jako IMx (koncept elektrického crossoveru představený v Tokiu v loňském roce) nebo nový Leaf. Je to městská kometa s drzým kukučem. “
Albaisa odmítl zvěsti, že nástupce Nissanu Juke byl po předvedení poslán zpět na přepracování. Řekl: „Určitě se (Juke) všem brzy ukáže. Ale rozhodně se nepředělává. Nejsem si jistý, odkud pochází ten příběh. Je to velmi cool auto a nechybí mu nic z osobitosti jeho předchůdce.“
První generace Nissanu Juke byla představena na ženevském autosalonu v roce 2010 a pomohla zvýšit popularitu malých SUV. Pokud jde o prodej, tato třída se mezi lety 2010 a 2016 v Evropě desetinásobně zvýšila a do roku 2022 se očekává zdvojnásobení prodeje, který činil 1,13 milionu vozů v roce 2016.
Přečtěte si také: Líbí se vám ošklivá auta? Prohlédněte si 5 „nejzdařilejších“ tohoto roku
Přímo Nissanu Juke se po celé Evropě každým rokem prodalo přes 100 000 a výrazně britský vzhled tomu prý hodně pomohl.
„Naše práce byla s úspěšnou první generací jednodušší, protože neexistuje nic podobného,“ řekl Albaisa pro magazín Autocar. „A úspěch vozu byl obrovský, i když jeho vzhled byl hodně kontroverzní. Druhá generace nebude předělávkou nebo vývojovým článkem, ale stále to bude Juke. Dokonce jsme přemýšleli o tom, že se bude jmenovat Nancy.“
Nový Juke bude pravděpodobně postaven na na prodloužené verzi platformy V, kterou používá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi pro vozy Renault Clio a Nissan Micra. Očekává se, že, nebude mít atmosférické benzínové motory, které se zatím staraly o největší množství prodejů tohoto vozu. Namísto toho bude nadcházející Juke používat turbomotorky o objemu 0,9 a 1,2 litru, které se montují do stávajících Nissanů Micra a Qashqai. Tyto motory mají výkon mezi 89 a 114 koňmi.
Také je pravděpodobné, že bude nabízena i nafta o objemu 1,5 l s výkonem 109 koní a pohonem všech čtyř kol ve verzi s automatickou převodovkou.
Albaisa nepotvrdil, zda se druhá generace modelu Juke předvede na výstavě, stejně jako byl koncept Qazana na výstavě v Ženevě v roce 2009 použit pro otestování přízně pro takové auto. A až poté následovala výrobní verze. Vzhledem k tomu, že první Juke si i přes šílený vzhled vede velmi dobře, je dost pravděpodobné, že Nissan nebude s odhalením druhé generace spěchat a celé auto uvidíme až na poslední chvíli.