Existují značky, které řidiči zpravidla ignorují nebo si je vykládají zcela mylně. Bohužel jejich chování má dopad na ostatní.
Teoreticky by měl dopravní značky ovládat každý držitel řidičského průkazu a to pokud možno bezchybně. Jenže to je teorie a praxe bývá mnohdy zcela odlišná. Důsledkem je také skupina značek, které jsou vykládány zcela mylně. Některé zákazy například řidiči ignorují proto, že je považují za naprosto nesmyslné. Vzhledem k úsekům silnic, které jsou posety mnoha značkami za sebou, se tomu ale nelze divit.
Není stání jako zastavení
Jednou z často špatně vykládaných značek je zákaz zastavení nebo stání. Pokud jde o zákaz zastavení, ten je docela jednoznačný. Jenže u stání je diskutabilní, co do něj spadá a co už nikoli. Zastavení znamená „uvedení vozidla do klidu na nezbytně dlouhou dobu pro naložení nebo nastoupení“. Zákon ovšem neupravuje dobu, do kdy jde o pouhé zastavení a od kdy už se jedná dle legislativy o stání. Zastavení na nezbytnou dobu může být i hodinové stěhování nábytku.
Zastavujeme také na přednostech a stopkách. Přednost v jízdě je jasná nejspíš každému. Nechme teď stranou, že někde jsou skutečně zbytečně. Problém je, že řidič u stopky neví, jak se má zachovat a platí to i pro policii. Sami zastavit musíte. Problém nastává, pokud zastavujete za autem, které zastavuje. Účelem značky je získat dostatečný přehled o křižovatce, takže pokud ji vidíte i z místa za zastavivším vozem, liteře stopky jste tak vyhověli.
Řazení neboli oblíbené zipování
Střídavé řazení je jednoduchým principem pro řazení vozidel z více pruhů do jednoho. Nejhorší je řazení provedené příliš brzy, které snižuje kapacitu komunikace. Řidiči se zařadí třeba 100 metrů před místem vlastního zúžení a dávají přednost druhé straně, čímž ale ucpou celou křižovatku. Opačně je to také k ničemu, tedy když řidič odmítá pustit vozidla z druhé strany, i když mu to samotná dopravní značka ukládá.
Dopravu umí komplikovat také cyklisté, kteří ignorují stezku pro cyklisty a jedou rovnou po silnici, ideálně dva vedle sebe. Pokud ovšem podél silnice vede cyklostezka, má cyklista povinnost ji použít. Jiným chováním omezuje řidiče na silnici. Argument o omezení cyklistů chodci je stejný, jako kdyby řidiči osobního vozu prohlásil, že nebude jezdit po dálnici kvůli kamionům. Pokud je přítomna cyklostezka, pojedete po cyklostezce.