Některé naftové automobilky ze stáje BMW jsou známé svou nespolehlivostí. Při jejich koupi proto buďte na pozoru a pečlivě svůj výběr zvažte.
Německá automobilka BMW je známá po celém světě. Své dobré jméno získala především díky svým luxusním a spolehlivým automobilům. Jako každá automobilka, i BMW má své ne příliš povedené modely, u kterých jsou opravy drahé a obtížné. Některé tyto vozy mohou mít dokonce do budoucna i problémy s dostupností náhradních dílů.
Některé dieselové BMW se nepovedly úplně podle představ
Pokud kupujete ojetý automobil, a trefíte některý z horších modelů, můžete se připravit na to, že koupě nebude poslední investice, kterou do vozidla vložíte. Některé vozy se tváří velmi spolehlivě a úsporně díky své malé spotřebě. Před nákupem ojetého auta je dobré si o něm dohledat několik základních informací, nebo recenzí od jejich majitelů. Malá spotřeba je sice příjemná, ale je také důležité, aby se všechny tyto ušetřené finance následně nemusely vložit do drahých oprav motoru.
Nejrizikovější modely od značky BMW
Ne příliš dobrou volbu představuje u dieselového BMW vznětový motor 1,5 R3 B37, který automobilka montovala do modelů F20 LCI, F40, X1 a Active / Gran Tourer. U těchto pohonných jednotek často docházelo k problémům se systémem EGR ventilu a vířivými klapkami. Nevýhodou vozidla s tímto motorem je také poměrně velký hluk při startování a vypínání pohonné jednotky.
Mezi další nepovedené motorizace od BMW se řadí 1,7 tds (M41) a 2,5 td / tds (M51). Oba motory spolu technicky souvisejí a jsou provázené častými problémy. První zmiňovaný motor montovala automobilka do modelů BMW E36 a o něco větší pohonnou jednotku, druhou zmiňovanou do BMW řady 3 E36, E39 a E38. U obou těchto motorů se vyskytuje palivový systém s předkomorou. Největší problém představovaly poruchové vstřikovací čerpadla a vstřikovače.
Problémům neutekl ani dvoulitrový motor N47
Bezproblémová nebyl ani dvoulitrový naftový motor s označením N47, který se montoval do BMW řady 1 (E87, F20), řady 2 (F22), řady 3 (E90, F30), řady 4 (F36), řady 5 (E60, F10), X1 (E84), X3 (E83, F25) a X5 (F15). Problémy začaly s jejich příchodem v roce 2007. Největší slabinu představovaly napínáky v už tak nepříliš odolných řetězech. Aby toho nebylo málo, tyto modely mají řetěz umístěný na straně spojky, takže je jejich výměna pořádný oříšek, a vyžaduje to zkušeného mechanika.