Na závodních okruzích se obvykle prohánějí supersporty, nebo alespoň legendární veteráni. Německý automobilový časopis ovšem uspořádal na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife, kde se obvykle testují GT speciály od Porsche a dalších předních německých automobilek, jízdu největšího traktoru na německém trhu. Obří traktor trať překonal za 24 minut a 50,57 vteřin, tedy zhruba o sedmnáct minut pomaleji než auta, kterým je trať primárně určena.
Claas Xerion 5000 Trac VC
Gigantický traktor se jmenuje Claas Xerion 5000 Trac VC a váží 16,5 tuny. Kolos je poháněn naftovým motorem Mercedes-Benz OM 471 LA, který by se na první pohled mezi ostatními vozy na Nürburgringu neztratil. Až na objem 12,8 litru, ten by totiž byl bezkonkurenční. Motor má výkon 530 koní a maximální točivý moment 2 600 Nm při 1 300 otáčkách za minutu. Má to ale jeden háček – novináři traktor nijak neupravovali, a tak mu zůstala také elektronicky omezená maximální rychlost 50 km/h.
Čelem vzad
Novináři se rozhodli, že traktor bude couvat, aby byl z kabiny řidiče co nejlepší výhled. Na couvání jsou naštěstí traktory koncipované a z hlediska jejich konstrukce je jedno, jestli jedou vpřed nebo vzad. Redaktoři časopisu se tak nemuseli pouštět do žádných rozsáhlých úprav. Kabinu řidiče jen dovybavili několika bezpečnostními prvky, kamerami a dodatečnou elektronikou.
Nečekaně náročná jízda
Za volantem traktoru seděl zkušený jezdec Christian Menzel, který na této trati pro časopis testuje i jiné vozy. Podle jeho slov ovšem zdaleka nešlo o projížďku růžovou zahradou s nohou neustále na plynu. Traktor není na rychlou jízdu konstruovaný a na silnici nemá nejlepší jízdní vlastnosti. Zatáčení ve velké rychlosti pak také není žádný med. Menzel by nakonec viditelně šťastný, když dorazil do cíle. I proto, že pneumatiky obřího stroje při jízdě dost trpěly.