Vznětové motory 2,0 TDI, které se vyráběly okolo roku 2005, mají nespočet chyb. Přímo z výroby mohou být vadné mimo jiné i vstřikovače.
Dříve se dieselové motory prodávaly více než dnes. Částečně je to způsobeno omezením z hlediska emisí. Některé z nich patří mezi ty nejspolehlivější, jiné jsou na tom se svou kvalitou hůře. Příkladem druhého případu je starší motor 2,0 TDI vyrobený kolem roku 2005, který má spoustu známých chyb. Pokud jej vlastníte, je velká šance, že se s některou závadou setkáte i vy. V některých případech se jedná o menší poruchy, ale v těch horších následuje velmi nákladná oprava.
Nejčastější problémy s motory 2,0 TDI
První dvoulitrové motory v dieselu měly ve své výbavě vstřikovače od svých kolegů 1,9 TDI. Postupem času docházelo k jejich modernizaci, ale ani zdaleka se všechny nedostatky nepodařilo odstranit. Mezi nejčastější problémy patřily problémy s mazáním, se vstřikovacím čerpadlem a obecně potíže se vstřikovači. Okolo roku 2008 se objevila nová verze vstřikování pro tyto motory, a to konkrétně Common Rail.
Zdánlivě elektivní úprava
Po modernizaci a odstranění vad se zdálo, že výsledkem práce Volkswagen AG je relativně spolehlivý motor. Tato domněnka se však rychle vyvrátila. Ukázalo se, že i u tohoto motoru jsou výrobní vady, přestože byl celý systém olejového čerpadla kompletně přepracován. Důkladný průzkum naštěstí prokázal, že je vadná pouze jedna součástka v hodnotě stovek korun. Na druhou stranu práce za výměnu se vyšplhá už i do tisíců, protože je velmi špatně přístupná.
Zanedbání výměny by mohlo mít fatální následky pro motor
U tohoto problému bylo nejdůležitější, aby se vadná součástka vyměnila včas. Pokud by totiž došlo k jeho zanedbání, mohl by se motor zadřít v důsledku nedostatečného mazání olejem. U motorů se vstřikováním Common Rail se objevil jeden velmi závažný problém. U některých automobilů se našly kovové piliny na snímači vstřikovacího čerpadla.
Piliny v palivové soustavě vyžadovaly desetitisícovou opravu
To představovalo velký problém, protože se následně musí vyčistit celá palivová soustava, a někdy dokonce i nádrž a vstřikovače. Cena takového procesu se vyšplhá až do desítek tisíc, což není vůbec příjemné pro řidiče automobilů, kteří si koupili vůz jako funglovku v domnění, že se jim nějakou dobu nic na autě nepokazí. Na tento problém se výrobci motorů zaměřili v roce 2014, kdy jej účinně vyřešili.