Nic honosnějšího pro rodinu nyní nelze koupit. Prémiovky od BMW nebo Mercedesu mohou jen tiše závidět

Velkoprostorový automobil pro rodinu může nabídnout luxus, jaký mu budou závidět vrcholné verze limuzín. Nebo také snížit počet sedadel a jít rovnou do úplného extrému.

i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
i Zdroj fotografie: Lexus
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Když se podíváte do galerie k tomuto článku, uvidíte jen velmi slušně vybavené MPV. Když se podíváte ještě jednou, a speciálně do interiéru, a trošku detailněji, najednou vám začne leccos docházet. Umně skryto, jak to ostatně tahle značka dokonale umí, nicméně na druhý/třetí pohled už to je znát. Tohle není jen tak obyčejné MPV, tak trochu lepší „osmsetsedmička“ od Peugeotu, případně vylepšené Galaxy od Fordu. Tady se nabízí komfort, kterým by možná nepohrdli majitelé ropných polí v Emirátech. Pojďme se každopádně na ten hyper luxus podívat společně.

Když chcete komfort limuzíny, ale prostor obývacího pokoje

Přitom podobný luxus byste čekali spíše v levelu výtečně vybavené S-Klasse od Mercedesu, sedmičkové řady od BMW nebo u Audi A8. Případně Jaguaru, možná i Bentley. Zkrátka u vrcholného provedení limuzíny, používané k přepravě nejnáročnějších klientů, jako společenský status, případně služební vůz pro nejvyšší management velkých podniků, bank nebo mezinárodních právních kanceláří. Kde se na cenu až tolik nehledí, důležitá je diskrétnost a vrcholná kvalita.

Král mezi luxusními SUV představen. Nový Cadillac Escalade je 1 000krát lepší než jakékoliv jiné auto

Ne že by se tedy na cenu hledělo v případě tohoto rodinného MPV. Popravdě cenovka mi způsobila malý šok, když jsem si ji na stránkách českého Lexusu dohledal. Základní cena za sedmimístné provedení 3 290 000 a za čtyřmístné provedení 3 990 000 dává tušit, že tento „obývák na 4 kolech“ míří v sedmimístném provedení buďto na opravdu, ale opravdu velmi dobře situované rodiny, případně jako ultimátní „shuttle“ pro firmy s roční výsledovkou značící velmi uspokojivý hospodářský výsledek.

Čtyřmístné provedení jde v nabídce luxusu do extrému

To je stále ale více méně k pochopení. Chcete super komfort, přestaňte šetřit. Chcete převézt až sedm osob a dopřát jim to nejlepší, tak to bude zkrátka něco stát. Vrcholně vybavená V-Klasse od Mercedesu, kterou bych si dovolil opatrně označit jako možného konkurenta právě sedmimístné verze také nebude zrovna v kategorii „výhodný leasing se slevou“. Jak Lexus uvádí, „prostřední řada VIP sedadel sedmimístné verze skýtá velkorysejší nabídku prostoru a vyšší míru funkčnosti; ve třetí řadě najdeme trojici sklopných sedadel, jejichž složením do podlahy lze získat více místa pro zavazadla.“

iZdroj fotografie: Lexus

A když myslí „velkorysejší“, myslí spíše „velkorysou“. Zkrátka extrémně útulný pojízdný pokoj. Nicméně cena a provedení především čtyřmístné verze nenechá už nikoho na pochybách, kam tohle auto ve skutečnosti míří. Méně sedadel za více peněz? Doslova a do písmene. Nejnáročnější z nejnáročnějších, kteří chtějí krom vrcholného luxusu i nabídku prostoru, jakou jim žádná limuzína nemůže nikdy nabídnout. Ti přesně zvolí Lexus LM, a vzadu si pak budou připadat jako v pětihvězdičkovém hotelu.

iZdroj fotografie: Lexus

Případně šestihvězdičkovém. Pokud opět ocitujeme materiály Lexusu, „Čtyřmístný model pouze s dvojicí multifunkčních zadních křesel a širokou paletou funkcí pro příkladné pohodlí a zábavu na cestách. Jedná se např. o dělicí přepážku mezi přední a zadní částí kabiny, do níž je zabudován 48″ širokoúhlý monitor a skleněný panel s možností zaclonění pro zachování soukromí. Na míru odladěný systém prostorového ozvučení Mark Levinson 3D Surround Sound používá 23 reproduktorů“.

Hybridní ústrojí a šofér za volantem

Další výčet výbavy by vydal na dva samostatné články, ostatně přiložená galerie a video prozradí z myšlenky modelu LM více, než tisíce slov. Pod kapotou se u Lexusu skrývá poměrně nepřekvapivě hybridní pohonné ústrojí, složené z 2,5litrového zážehového motoru a elektromotorů, poskytujícího systémový výkon 184 kW. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a a spotřeba paliva 7,0-7,4 l/100 km. A jak Lexus uvádí, „protože se systém dobíjí během jízdy nebo brzdění, vždy si také užijete výjimečný dojezd.“

Pochopitelně především na zadních sedadlech, pro Lexus LM budete mít šoféra, jenž vás odveze za dalším milionovým obchodem v nejvyšším pohodlí. Případně s partnerkou na víkend do Nice. Nic podobného ani BMW, ani Audi nemají, zmíněná V-Klasse se sice přibližuje, nicméně Lexus dává mj. dělící přepážkou verze najevo, že jde o samostatnou, novou třídu vozidel. A něco mi říká, že klienty si toto „hyper MPV“ najde, jak jeho rodinná verze se sedmi místy, tak i vrcholné, čtyřmístné provedení.

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií

Zvolil byste raději MPV, nebo špičkovou limuzínu?

Zdroj: Lexus
Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články