Japonský kolos s tradicí terénních vozů přichází s jejich zmenšeninou, určenou především do města. Ta však potěší provedením, výbavou a pravděpodobně i cenou.
Jestli se v posledních letech některému ze segmentů trhu daří, pak jsou to nepochybně subkompaktní crossovery. Tedy kategorie, která je u nás zastoupena především Škodou Kamiq, VW T-Crossem, Renaultem Captur, Peugeotem 2008 nebo sourozenci Hyundai Kona a KIA Stonic. Díky relativně vysoké světlé výšce, schopnosti vypořádat se (možná trochu lépe než klasický hatchback) s „městskou džunglí“ a dosažitelným cenám se zdá, že si je stále více spotřebitelů pořizuje místo tradičního sedanu.
Škoda Kamiq vede v prodejích s velkým náskokem
V Čechách mimořádně oblíbený Kamiq od Škody momentálně vede prodejní žebříčky (za 1–9/2024: 6 970 kusů, pro srovnání Opel Crossland X 1 176 vozů, Peugeot 2008 1 365, Renault Captur 983 nebo Hyundai Kona 922 vozů). Většina jeho konkurentů pochází z koncernu Stellantis nebo od koncernu Hyundai/KIA, ačkoli jihokorejská automobilka Kia hodila ručník do ringu s modelem Bayon. Nicméně je tu velká šance, že Kamiq brzy pozná japonského soupeře. A ne ledajakého, a pravděpodobně za hodně zajímavou cenu.
Japonský gigant Nissan totiž právě oznámil, že jeho (zejména v Indii) oblíbený Nissan Magnite byl právě aktualizován, bude vybaven pro další trhy, mimochodem úpravou na levostranné řízení. Což začíná vypadat jako nová šance na život. A hlavně to znamená, že Magnite bude nabízen také na 47 nových mezinárodních trzích, čímž se celkový počet zvýší na 65. Nissanu totiž přesně podobný model crossoveru v nabídce doposud chyběl a chybí, Magnite má šanci to změnit.
Přepracovaný design a facelift pro zvýšení atraktivity
Novinky Nissanu Magnite pro rok 2025 zahrnují stylingové úpravy, aby i přes vcelku povedený design byl stále zcela aktuální. Crossover dostane nové světlomety, širší mřížku chladiče a přepracovaný nárazník vpředu. Byly přidány nové designy kol a výběr barev, zatímco zadní část dostala modernizovaná zadní LED světla a přepracovaný nárazník. Nicméně, co naplat, pořád mi u něj chybí něco výraznějšího, čím by se odlišil od podobně tvarované konkurence. Ale to může být nakonec ku prospěchu věci.
Na původně low-end model pro Indii nečekaně slušná výbava
Uvnitř zůstává uspořádání palubní desky z velké části stejné. K dispozici jsou však nové barevné kombinace a také nové čalounění sedadel. Informačně-zábavní systém byl aktualizován a sdružený přístroj byl aktualizován pro modernější vzhled. Pro špičkový model je přitom k dispozici několik zajímavých vychytávek. Můžete získat špičkovou (na danou kategorii vozů rozhodně) audio soustavu Arkamys pro extra potěšení z poslechu.
Stejně tak bude k dispozici ambientní osvětlení, ionizátor vzduchu, a dokonce i palubní kamera. Většina variant se dodává se šesti airbagy, říká Nissan.
Dvě varianty pohonu, litrový tříválec jako základ
Pro nový Magnite jsou k dispozici dvě možnosti pohonu. Oba používají známý 1,0litrový tříválcový motor s nepřeplňovanou verzí s výkonem 71 koní a přeplňovanou verzí s výkonem 99 koní. Poslední jmenovaný je stejný motor používaný např. i v Nissanu Almera. Možnosti převodovky zahrnují pětistupňovou manuální převodovku, automatizovanou manuální převodovku pro atmosférickou verzi a bezestupňový automat CVT pro verzi přeplňovanou.
A není to tak dávno, co můj kolega Filip Rakovan popisoval Espace s motorem z Nissanu 350Z, jeho (mimochodem výborný) článek přikládám níže. Nissan byl tehdy s Renaultem hodně propojen a motor z legendárního „zetka“ 350 by snad nacpal i pod kapotu malé Micry. Kam jej ale určitě „nacpal“, je SUV Murano, což byl tehdy, v jeho první generaci, opravdu hodně velký úlet. A máme tu generaci druhou, zřejmě už to nebude taková divočina, nicméně je patrné, že Nissan svoji crossoverovou-SUV vlnu myslí zcela vážně. Ostatně, jak se na dědice odkazu Patrolu sluší a patří. Užijte si zajímavé video!
Aktuálně nemáme informaci o tom, jestli Magnite dorazí na český trh, tím spíše nevíme, za kolik by tu byl nabízen. S ohledem na jeho indický původ se však dá čekat, že pokud by se tak stalo a Nissan by Českou republiku zahrnul do oněch 47 zemí, kam Magnite poputuje (evropské země tam budou určitě), pak by cenovka mohla být více než atraktivní. Budeme vás obratem informovat, jakmile bude o novince více informací. Zůstaňte s námi – jsme AutoŽivě.cz a jsme tu pro vás.