Ne, v titulku není chyba, modelová ofenziva Nissanu na nejbližší léta skutečně počítá s kompaktním SUV, jež bude vycházet z technologií skupiny Renault. V Evropě ale zase ostrouháme.
Nissan oficiálně představil své modelové plány na příští roky, které už na první pohled vypadají poměrně zajímavě. Pozornost veřejnosti upoutala hlavně japonská Dacia Duster neboli pětimístné kompaktní SUV, na němž automobilka spolupracuje s Renaultem. V Evropě se ho ale bohužel nedočkáme, což je možná škoda, ale dává to smysl, neboť by to byla pro rumunský model zbytečná konkurence. Obyvatelé starého kontinentu tak budou muset vzít zavděk novou, čistě elektrickou Microu.
Nissan má ambiciózní plány
Už v minulosti se objevily zprávy o aktualizaci hybridního pohonu e-Power pro model Qashquai či třetí generaci Nissanu Leaf, přičemž tentokrát se jedná o crossover. Jelikož mají japonské automobilky v Česku poměrně dobrou reputaci, je možná škoda, že k nám kompaktní pětimístné SUV neboli něco na způsob přepracovaného Dusteru nakonec nedorazí. Své zákazníky by si v tuzemsku určitě našlo. Bohužel však (prozatím) dorazí jen na indický trh, a to někdy v průběhu příštího roku.
V Evropě pouze na elektřinu
Nissan se zjevně rozhodl, že jakákoliv sázka na tradiční pohon na starém kontinentu přestává mít smysl, za což prý můžeme poděkovat stále přísnějším emisním normám Evropské unie. Vedle hybridního Qashquaie či třetí generace Leafu se tak můžeme „těšit“ na návrat modelu Micra, jenž se přestal prodávat v roce 2022. Tehdy se ještě nabízel s benzinovými i dieselovými motory, nyní však dorazí pouze jako čistokrevný elektromobil, který prý bude vycházet z techniky Renaultu 5. V roce 2026 údajně máme očekávat i příjezd elektrického Nissanu Juke.
Jaká bude nová Micra?
Přestože má dorazit už letos, o nové Micře máme zatím jen kusé informace. A třebaže ještě neznáme ani oficiální ceník a výbavové stupně, jelikož české ceny Renaultu 5 startují na 675 000 Kč, dá se očekávat, že na tom nová Micra bude podobně. Z hlediska designu by nová verze měla navázat na své předchůdce, kteří se pyšnili mimo jiné zakulacenými LEDkami kolem světlometů. Vzhledem k tomu, že vůz bude stát na konstrukční platformě AmpR Small, se nejspíše dočkáme dvou verzí akumulátoru – 40 kWh a 52 kWh. Maximální dojezd má podle WLTP činit 400 kilometrů, vůz se bude vyrábět ve Francii.