Malé auto se dá zaparkovat doma do spíže, ale uveze víc než kdejaké SUV. Pro české řidiče má ale jednu zásadní chybu.
Kdo by chtěl do města SUV? Snad jen ten, komu jde o pózu, snahu ukázat, „že na to má“. Smysl totiž robustní auto do městských uliček nedává. SUV je do města nejméně užitečná varianta a není divu, pokud o ně pomalu klesá zájem. Kvůli úsporám mnoho řidičů zvažuje nákup užitkových modelů, které budou skvěle fungovat v přeplněných městských prostorách. Chce někdo za provoz utratit málo peněz a ušetřit na poplatcích?
Vypadá jako dodávka zmenšená o polovinu. A to vlastně také je
V tom případě je tento nový model pro mnoho lidí skvělou variantou. Tedy je-li žádoucí mít skutečně malý automobil, ale praktický co do přepravy. Auto, které je oficiálně v nabídce v Číně, je příkladem toho, co může být ideálním řešením i pro podnikatele. Vůz je Wuling E10. Jedná se o čínské profesionální mikroauto, které se vejde i do obývacího pokoje každého domova. S určitou nadsázkou samozřejmě. Wuling E10 je asi nejužší auto na světě.
Šířka Wulingu E10 je pouhých 1 080 mm, což je téměř polovina oproti velkému SUV. Impozantně krátký poloměr otáčení 4,3 metru je působivý. Díky tomu není obtížné manévrovat ve stísněných prostorách. Stojí za to vědět, že s těmito rozměry nabízí elektromobil impozantní nákladový prostor až 1,7 metru krychlového a užitečnou hmotnost až 200 kg. Jde o jednomístné užitkové auto, pro firmy fungující v centrech ucpaných měst je perfektní.
V zimě je to mnohem lepší varianta než kolo nebo koloběžka. Jeden by řekl, že Foodora, Rohlík a všechny podobné společnosti začínají dávat pozor. Wuling E10 byl vytvořen speciálně proto, aby mohl být používán v nejužších ulicích města místo klasických tříkolek. Se svými netradičními proporcemi a osobitým vzhledem má působivě tenký profil a malá 12palcová kola. Navíc díky svému čtvercovému tvaru a minimalistickému exteriéru vypadá docela šarmantně.
Malé neznamená nepraktické, v tomto případě určitě ne!
Wuling E10 je k dispozici také s vyšší střechou. Výrobce nabízí flexibilní platformu pro přepravu různého sortimentu, jako jsou květiny, zmrzlina, ovoce, jídlo a nápoje. Interiér jednomístné kabiny je vybaven manuální klimatizací, digitální přístrojovou deskou a pohodlným USB portem pro nabíjení zařízení. Pohon unikátního čínského elektromobilu zajišťuje elektromotor umístěný vpředu.
Stroj má výkon 27 koní a maximální rychlost omezenou na 71 km/h. Lithium-železo-fosfátová baterie s kapacitou 9 kWh i přes své malé rozměry poskytuje dojezd ve městě až 150 kilometrů. Navíc lze nabíjení snadno provést z domácí zásuvky nebo pomocí AC nabíječek. Wuling E10 oficiálně debutoval v Číně letos v létě. Kolik to stojí? Cena se blíží v přepočtu částce 110 000 Kč. Odpovědí na otázku, zda se bude prodávat i u nás, je ne. Zatím?