Třetí generace rumunského bestselleru s sebou přinese nový design karoserie, nový interiér i nové motory. Jedna změna však zákazníky pravděpodobně nepotěší.
Mimořádně oblíbené malé SUV čeká nová (třetí) generace, která bude v mnoha směrech zcela jiná než ta stávající. Duster vznikl původně jako opravdu levné, nenáročné a jednoduché terénní vozidlo, tak trochu náhrada za ARO 10 a tak trochu terénnější Captur, pokud máme zůstat u původních značek obou „zakladatelů“. Píše se však rok 2023, Dacie se třeba s Joggerem posunula do trochu jiné kategorie a Duster bude logicky následovat. Pojďme se na nového oblíbence z Rumunska podívat společně.
Nová podvozková plošina i nové motory
Do oficiálního debutu třetí generace crossoveru Dacia Duster zbývá pár měsíců. Model bude mít radikálně přepracovaný vzhled i technické komponenty, a proto do něj výrobce vkládá velké naděje. Je už jisté, že nová generace bude založena na platformě Renault CMF-B, na které stojí mimo jiné i nové Sandero a Jogger. Nová Dacia Duster také naroste: dosáhne délky 4 440 mm, což je téměř o 100 mm více než u aktuální verze modelu. Díky tomu se stane prostornějším a pohodlnějším vozem, modernizací pochopitelně projde i interiér.
Pokud jde o vzhled nového crossoveru, bude citelně agresivnější a výraznější. Stylová nenápadnost a určitá subtilnost prvního Dusteru je definitivně zapomenuta. Charakteristickým znakem modelu se stanou ostře řezané hrany a linie, mohutnější přední část, široká a dominantní kapota, originální LED optika spolu s výraznými podběhy kol a velkými ráfky. Originální přední maska s podsvíceným logem a žebrováním zůstane zachována, tvoří jeden z hlavních identifikačních prvků Dacie od celkového redesignu v roce 2022.
Ke změnám dojde i pod kapotou. Třetí generace Dacie Duster bude využívat nové motory Renault Group. Základní verze bude vybavena 1,6litrovým benzínovým motorem o výkonu 140 koní. K dispozici bude také verze 105 CV 1.0 TCe GLP a 130 CV 1.2. Všechny jsou kombinovány s manuální převodovkou. Hybridní varianty založené na 1,2litrovém motoru o výkonu 120 a 140 koní se objeví později. I přes citelná vylepšení a posílení si nový Duster udrží cenovou hladinu jako jeho předchůdce, základní verze by měly začínat pod 400 tisíci korunami.
Hybridní verze však budou stát citelně více, zhruba od 625 tisíc korun. Pomalu se budeme muset smířit s tím, že dobře vybavený Duster s kvalitním pohonem už opravdu nebude „low cost“. Jeho klientelu to však pravděpodobně neodradí. Jak to vidíte vy, byla by pro vás Dacia přijatelná, nebo je to auto „pod úroveň“? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!