Nová Škoda Octavia RS už se testuje. Má být na naftu, benzin i elektřinu

                   

Klasická Škoda Octavia již byla představena a nyní se netrpělivě čeká na verzi RS. Že se celkem kvapem blíží jasně dokazují první špionážní fotografie, které vůz zachycují v běžném provozu, ale s výrazným maskováním. I proto celkem výrazně přitáhne pozornost. Řada informací je zatím stále pod pokličkou, ale to neznamená, že tu nejsou ty, které byly uvolněny.

Tři možnosti pohonu

Nová Škoda Octavia RS rozhodně zaujme rozmanitostí pohonných jednotek. Pokud jste dlouhodobě měli zafixováno, že označení RS má být ukazatelem výhradně na nejvýkonnější a sportovní verzi, poslední roky se tomu portfolio vozů celkem vymyká. Ostatně i proto, že toto označení nesou i vozy s naftovým motorem. A nová Škoda Octavia v tomto nebude výjimkou. První motorizaci tedy máme za sebou.

Druhá je také celkem očekávaná, jelikož se jedná o benzinovým motor, který by u verzí RS v podstatě neměl chybět. A jaká možnost bude ta třetí? Ano, tušíte správně. Bude to elektřina. Tedy ne čistý elektromobil, ale samozřejmě plug-in hybrid, takže varianta kombinující elektromotor s motorem benzinovým. A to s dostatečně velkým akumulátorem, který bude možno i nabíjet a jezdit tak výhradně jenom na elektřinu. Stejně, jako u klasické, již představené Oktávky.

Dvě karosářské verze

Opět začneme lehkým úvodem o tom, co si pod označením RS představujete. Pokud spíše určitou limitku, s jasným vzhledem, tak ani toto už delší dobu neplatí. Nová Škoda Octavia RS to opět potvrdí, jelikož bude k dispozici hned ve dvou karosářských verzích. Tou první bude pětidvéřový liftback, který se sportovnímu vzhledu přiblíží přece jenom více než verze kombi, které hraje na notu spíše praktičnosti než tomu, že bychom s ním chtěli trhat asfalt.

Manuál i automat

Jak tomu bude v případě převodovky? I když u většiny portfolia Octavie RS bude třeba počítat s dvojspojkovou DSG, uá některých variant bude k dispozici i verze s manuálem. To řadu řidičů, kteří jsou raději věrni klasice, rozhodně potěší.

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články