Evropští výrobci jsou takřka denně konfrontováni s modely čínských automobilek, na které nedokáží najít odpověď. Toto SUV s excelentním interiérem je přesně ten případ.
Jen na málo jiných vozech se dá poměrně názorně předvést, co hrozí evropským automobilkám, pokud se něco rychle nestane, než právě na Chery Tiggo 9. Tím „něco“ mám na mysli citelné zvýšení konkurenceschopnosti, jinými slovy kvalitnější produkty za nižší ceny. Protože až se do nějakého showroomu postaví Tiggo 9 přesně s tímto interiérem, který je na fotkách, a dá se na něj nějaká rozumná cenovka, začnu mít o osud standardně „podvybavených“, zato cenou více než sebevědomých značek vážné obavy.
Evropa se musí hodně rychle probudit, pokud chce přežít
A že bychom pro příklady oněch sebevědomých cen, ale tak trochu neodpovídající nabídky nemuseli chodit nijak daleko, je zřejmé nám všem, co se pohybujeme v malé české kotlině. Jakkoli mohu naší automobilce od srdce fandit (a také fandím, už jen za její podporu potřebným a třeba i sponzorství cyklistiky), nemohu současně přehlédnout některé její marketingové a produktové přešlapy. Kdy, velmi jemně řečeno, cena ne zcela korelovala s nabídkou. Což se následně odrazilo na poptávce, vcelku pochopitelně.
Pojďme ale k Chery a její novince Tiggo 9. Čínská automobilka patří do elitní první pětky, možná dokonce první trojky, spolu s BYD, Geely, DongFeng a SAIC. Mimo Čínu jsou její produkty již nyní populární v Jižní Americe, Africe, Austrálii a Rusku. Další „zastávkou“ budou, vcelku logicky, trhy Evropské unie. Na ně má dorazit i luxusní SUV s názvem Tiggo 9, které se v Číně začalo prodávat teprve před pár dny. Do konce letošního roku by se však vůz měl dostat do prodeje i v Austrálii a Evropě. Což nejlépe ukazuje, jak moc Číňanům záleží na úspěchu i na jiných kontinentech.
Žák velmi rychle překonal učitele, ve všech směrech
A udělají pro něj cokoli. Je to u nich nejen obchodní, ale i politická záležitost a otázka prestiže – nic tak nepotěší, jako když dobudou Evropu a Ameriku. Tedy přesně ty kontinenty, které je v automobilové výrobě roky „školily“ a k nimž vždy vzhlížely jako k modlám, kterým se nikdy nemají šanci ani přiblížit. Dnes? Nenechte se vysmát. Tesla zlevňuje jak o život, aby si v Číně udržela konkurenceschopnost, a VW má se svojí čínskou produkcí opravdu vážné problémy. A něco jako Audi? Koho v Číně zajímá Audi?
A když se podíváte na Tiggo 9, speciálně na jeho interiér, možná trochu pochopíte. Je tady ještě někdo, kdo se vysmívá „slepovaným interiérům“ a čínským „herkám“? Tohle je interiér, nad kterým by se hluboce zamysleli u zmíněné Audi a zbystřili by pravděpodobně i u Jaguaru nebo Aston Martinu. A jsem si téměř jist, že právě tato mimořádně povedená barevná kombinace (osobně bych ji nazval „cappuccino & flat white“) bude jednou z nejvíce žádaných z celé nabídky.
SUV větší a přitažlivější, než je Kodiaq
Tiggo 9 měří 4 820 mm na délku, 1 930 mm na šířku a 1 699 mm na výšku. Je tedy o 12 cm delší než Škoda Kodiaq a bude mít i delší rozvor. Hlavně je však oproti Škodovce mnohem levnější. V Číně začíná Tiggo 9 na zhruba 450 tisíci korunách v přepočtu a i ta zcela nejvyšší verze nepřekročí 580 tisíc. Za takové peníze se s vámi prodejce Škody na téma SUV ani nebude bavit. A navíc: pevně věřím tomu, že tohle auto budou lidé chtít, prostě proto, jak je povedené a pěkné.
A budou ochotni za něj zaplatit adekvátní částku, stále pravděpodobně citelně nižší, než by je stál konkurenční Kodiaq. Jak to vidíte vy, nechali byste se za tyto peníze zlákat na Chery? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!