Proč stále propagovat elektrická auta, když řešení nulových emisí už tady je? Stačí natankovat do současných aut a jezdit.
Koncern Stellantis testoval nový typ paliva ve více než 24 různých typech aut. Nejdůležitější informací je, že palivo funguje bez jakýchkoliv úprav a je pro současné motory bezpečné. Zní to všechno až příliš hezky, pozitivně a jednoduše? A co když to tak je? Věc se má tedy tak, že se globální automobilový gigant Stellantis spojil se společností Aramco. Cílem bylo prokázat, že stávající vozové parky mohou už teď využívat syntetické palivo.
Stačí natankovat do starého auta a jet. S e-palivem, bez emisí!
Automobilový koncern a chemicko-energetická společnost Aramco se spojily a provedly důkladné testy syntetického nízkoemisního paliva známého jako eFuel. Cílem bylo dokázat, že eFuel může být bezpečně používáno ve stávajících vozidlech bez potřeby jakýchkoli úprav. Testy zahrnovaly mnoho aspektů, včetně emisí z výfukových plynů, spolehlivosti, životnosti a výkonu motoru při extrémně nízkých a vysokých teplotách. Výsledky ukázaly, že eFuel lze bezpečně používat ve 24 různých typech motorů, aniž by byly nutné jakékoliv úpravy.
Aby bylo zcela jasno, o čem se tady mluví a píše, tak zde je doslovné oficiální vyjádření: „Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od roku 2014, což představuje 28 milionů vozidel v provozu, je připraveno používat syntetické palivo bez jakýchkoli úprav pohonných jednotek. Testy byly provedeny s použitím náhradních paliv eFuels společnosti Aramco, jedné z největších integrovaných energetických a chemických společností na světě.“
To znamená, že miliony aut jsou již nyní schopné dramaticky snížit emise skleníkových plynů během svého životního cyklu. Stellantis odhaduje, že pokud by eFuel bylo používáno ve 28 milionech vozidel této značky v následujících pětadvaceti letech, mohlo by to vést ke snížení emisí CO2 v Evropě až o 400 milionů tun. Pokud má Stellantis ambiciózní plán snížit svoji uhlíkovou stopu na polovinu a pak se stát nulovým výrobcem CO2, tohle může být cesta.
Řešení tady je a už je hotové. A ne, elektormobily to nejsou
A relativně snadná, určitě snadnější než vyrábět elektromobily a budovat pro ně dobíjecí stanice. Syntetická e-paliva by mohla, ne měla (!) hrát klíčovou roli v procesu proměny na čistší mobilitu. Elektrická mobilita si zaslouží obhájit své právo na život bez protekce a násilné implementace. Zarytí ekologové přesto odmítají syntetické nízkoemisní alternativy k benzínu a naftě jako alternativy k elektromobilům napájeným bateriemi.
Podle jejich názoru tento druh paliva snižuje emise výfukových plynů jen o 70 %. Nicméně z druhého pohledu není pomyslná sklenice plná pouze do 70 % procent! Ani elektromobily nejsou bezemisní. Je tady jejich výroba, včetně náročné těžby, je tady jejich složitá likvidace, je tady výroba elektrické energie. Použít tedy technologii efektivních spalovacích motorů a bezemisního paliva je možnost, jak snížit škodlivé emise a nezbavit osobní svobody cestovat miliony lidí.