Perpetuum mobile vážně existuje? Ne, ale spotřeba nového auta se téměř blíží nule, komfortu má na rozdávání a u zákazníků bude už brzy.
Zbrusu nové auto není na trhu žádným nováčkem, jde o šestou generaci ikonického modelu prověřeného dekádami na trhu. Honda CR-V je v prodeji od roku 1995. Bez nadsázky lze tvrdit, že vůz ustanovil, nebo minimálně celosvětově zpopularizoval daný segment. SUV se dnes po světě prodávají v šesticiferných číslech a pro Japonce jsou denním chlebem. Umí je navrhnout a vyrobit a CR-V se zdá být dalším důkazem.
Šestá generace proslulého SUV jezdí (téměř) zadarmo
Novinka byla automobilovým novinářům představena v přímořském Portu a na tamních silnicích se potvrdil neuvěřitelný fakt. Nová generace CR-V nabízí inovace zejména pod kapotou. Zásadní změnou oproti předchozí řadě je zavedení plug-in hybridního systému. To představuje velký krok vpřed v oblasti úsporného provozu. Nový model CR-V tak nabízí dvě možnosti pohonu: tradiční hybridní a plug-in hybridní.
Oba systémy pohonu mají společný 2,0litrový zážehový motor s výkonem 146 koní. Ten je kombinován s elektromotorem o výkonu 181 koní. Elektromotor je spojen s převodovkou novátorskými technickými řešeními. Hybridní pohonná soustava prokázala své kvality již v modelech Civic a Jazz. Hybridní verze vozu nabízí výbornou spotřebu paliva. Plug-in hybrid při testování na portugalských komunikacích ujel na elektřinu necelých 70 kilometrů.
Takový nájezd lze považovat za vynikající výkon. A postačující pro běžné dojíždění do práce. Celkově CR-V dosahuje dobrých výsledků i ohledně jízdní dynamiky. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá auto za 9,0–9,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti přibližně 200 km/h. Nejvýznamnějším aspektem tohoto nového modelu je tedy jeho nízká spotřeba. Hybridní verze dosahuje úžasných 6 l/100 kilometrů, zatímco plug-in hybrid může s nabitými bateriemi zajistit až 0,8 l/100 kilometrů.
Složitější plug-in hybrid nežere a má dokonce větší kufr
Skvělá informace pro lidi, kteří se nechtějí vzdát tradičních spalovacích motorů, ale dbají na ekologii a minimum emisí CO2. Skloňovat v rámci CR-V lze nejenom minimální apetit vozu, ale i jeho praktičnost. Nové CR-V nabízí prodloužený rozvor o 80 mm a zvýšený prostor pro nohy pro cestující vzadu. Zajímavým prvkem je nastavitelný sklon zadních sedadel, to zaručuje cestujícím větší komfort. Navíc je možné posunout zadní sedadlo o 190 mm.
Kromě toho má Honda CR-V dostatek prostoru v zavazadelníku, kufr s objemem cca 600 litrů stačí pro veškeré rodinné potřeby. V plug-in verzích je dokonce ještě více místa, protože baterie je umístěna pod podlahou kabiny. Na webu českého zastoupení značky Honda se u modelu CR-V píše „již brzy.“ Po kliknutí na konfigurátor se pak objeví nabídka čtyř stupňů výbav v cenové škále od 1 119 900 Kč do 1 394 900 Kč.