Auto má takovou hudební aparaturu, že strčí do kapsy reprobedny na diskotéce. Může být vaše, ale na cenu se raději neptejte.
Doba, kdy bylo v osobním autě rádio a dva ušeptané reproduktory, už je dávno pryč. A automobilky pochopily, že je zbytečné nechat motoristy utrácet peníze u subdodavatelů, když mohou kasírovat velké peníze za kvalitní hi-fi na své konto. Ruku v ruce s rozvojem technologie. Svět automobilů se stále vyvíjí a inovuje, ať už jde o bezpečnostní systémy, moderní technologie, nebo výkonné motorové agregáty.
Slušné hi-fi v autě může být už z výroby od automobilky
Jednou z oblastí je tedy i zvukový systém v autech. Mnoho řidičů může být ohromeno zvukem svých moderních vozů, ale pro audiofily to často není dost. Naštěstí pro ně existuje nové řešení, které jim umožní zažít hudbu na nebývalé úrovni. A to v podobě plně elektrického SUV od značky Cupra. Cupra láká na vzrušující emoce, dynamický design a pokročilé technologie. V duchu toho představila své nejnovější dílo, plně elektrické SUV s názvem Tavascan.
Jak je asi už jasné, nejenže nabízí moderní design, slušný výkon a extravagantní interiér, ale také pokročilý zvukový systém. Takový, který uspokojí i ty nejnáročnější audiofily. Cupra spolupracovala se společností Sennheiser, renomovanými odborníky na zvuk. A vytvořila unikátní zvukový systém pro své vozidlo. Špičkový audio systém je vybaven několika výkonnými reproduktory, subwooferem a digitálním zesilovačem.
Ty společně poskytují hluboký a čistý zvuk ve všech frekvenčních rozsazích. Bez ohledu na to, zda hraje hudba, podcasty nebo audioknihy, Cupra Tavascan umí nabídnout bohatý a plný zvuk. První plně elektrické SUV od španělské značky bude dostupné ve dvou verzích, s baterií o výkonu 210 kW a 250 kW. Auto se pyšní plně elektrickým dojezdem až 547 km a možností nabití dojezdu do 100 km za pouhých 7 minut.
Zde se samozřejmě vyplatí určitá zdrženlivost, realita bývá u elektromobilů jiná a méně optimistická. Ale to se uvidí, jak moc budou tabulky odlišné od skutečnosti. Však se také na webu prodejce píše, že „dojezd elektromobilu na jedno nabití se mění v závislosti na řadě faktorů, mezi něž patří topografie trasy, povětrnostní podmínky, zatížení vozidla (cestující + zavazadla), stáří a stav akumulátorové baterie, zvolená výbava na přání (kola, pneumatiky atd.), používání doplňkových spotřebičů (například vyhřívání, klimatizace nebo vyhřívání sedadel) a jízdní styl řidiče“.
Papírový dojezd vypadá slibně, byť realita bude jistě horší
Pro úplnost je zde také formule, že „uváděné údaje o dojezdu jsou předběžné a byly zjištěny v souladu s metodikou WLTP, která stanovuje pro všechny výrobce jednotné podmínky pro testy, aby byly údaje zjištěné podle této metodiky vzájemně porovnatelné mezi všemi vozidly“. Je tedy třeba počítat, že dojezd bude rozhodně nižší a v čase se bude snižovat.
Tuzemští dealeři tedy už o autě informují na svých webech, nicméně zatím bez ceny. Součástí zprávy je i skutečnost, že auto zatím nezískalo homologaci. Vše je ale otázkou času. Ten lze zatím strávit při čekání za poslechu hudby. Cupra se stala patronkou jednoho z nejprestižnějších hudebních festivalů v Evropě – festivalu Primavera Sound v Barceloně. Tato událost ideálně ladí s filozofií značky, to bezpochyby.