Výkon jako z pekla, ale řidiči mají smůlu, tohle auto jim nebude říkat pane. Za volant si sedne jen pár vyvolených.
Zjednodušeně by se dalo říct, že u Fordu už neví, co by. Anebo také že se sportovní divize M-Sport a automobilka Ford rozhodly vyzkoušet si Rallye Dakar. V klasické rallye má Ford zkušenosti, tak proč nevstoupit do světa dálkových offroadových závodů?! Jedno je tedy jisté, vzniká šílené monstrum s brutálním výkonem a schopností překonávat kontinenty. Nicméně běžný zákazník v lokálním dealerství na něj nedosáhne. Nebo snad ano?
Auto, které bude znát za chvíli každý, řídit ho nebude nikdo
Ford Performance se chystá takříkajíc rozšířit celosvětové úsilí v oblasti motoristického sportu soutěží v legendární Rallye Dakar. Jde o jednu z nejtěžších off-road soutěží na Zemi. A za tím účelem vznikl speciál Ford Ranger T1+. Bude soutěžit na Rallye Dakar 2024 v Saúdské Arábii. To jen pro připomenutí těm, kteří neznají historii a mohli by si myslet, že se jezdí závod na trase Paříž – Dakar. To je dávnou minulostí.
Prvním krokem ve víceletém plánu závodit na Rallye Dakar je dokončit a učit se ve spolupráci s dlouholetými partnery M-Sport a Neil Woolridge Motorsport (NWM) pro vývoj vozidel, servis a event management. „Vést útok na jedné z vrcholných globálních offroadových akcí – Rallye Dakar – bylo naším cílem,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Nemůžeme podceňovat ohromnou výzvu, která před námi stojí.“ Na startovním poli závodu Rallye Dakar 2024, která se bude konat 5. až 19. ledna, bude Ford Ranger v kategorii Rally Raid T1+.
Společný tým Ford Performance, M-Sport a NWM zavedl řadu vývojových fází do roku 2023 a pokračuje v testování modelu Ranger T1+ založeného na předchozí generaci globálního Rangeru. Očekává se, že testovací závody budou zahrnovat španělskou Baja España Aragón a marockou Rally du Maroc v červenci a říjnu, než se příští rok vydají na Rallye Dakar. „Naše první cesta na Dakar bude vzdělávacím dobrodružstvím, které nám pomůže informovat se o tom, jak budeme v budoucnu soutěžit,“ řekl Rushbrook.
Prvky ze závoďáku se údajně dostanou do sériových aut
„Ale stejně jako u všech závodů nezávodíme jen proto, abychom vyhráli, ale také o to, abychom pomohli vytvořit lepší produkty pro naše zákazníky.“ Tak zde je třeba se zastavit, respektive se po letech podívat zpět. Uvidíme, co závodní speciál z dakarské rallye přinesl zajímavého do světa osobních aut. Tuto věc nelze podceňovat, protože třeba Ferrari, ale také Mercedes či Renault v minulosti implementovaly prvky z F1 do sériových aut. Vzpomeňme si za pár let a ptejme se.
Po měsících testování tedy nadešel čas na debut vozu, který má dostat automobilku na výsluní extrémně náročného závodu. Stroj pohání motor EcoBoost V6 o objemu 3,5 l. V souladu s předpisy FIA byl výkon speciálu omezen na 408 koní. Za vývoj vozu a první start je zodpovědný Nani Roma. Dvojnásobný vítěz Rallye Dakar v minulosti řídil vozy Mitsubishi, BMW, Mini, Toyota a BRX. A zkušenosti využil při vývoji nového Rangeru. Na začátku příštího rok se ukáže, jak moc úspěšná mise to byla. Vsadil by si teď někdo na vítězství Fordu?