Testování automobilů je ve většině případů velmi tvrdé a provádí se dlouho a důkladně. Nový Ford F-150 s hybridním pohonem není žádnou výjimkou. Ve skutečnosti jsou podmínky tak tvrdé, že ho musí řídit robot. Ford je známý benzínovými i dieselovými modely, ale teď se snaží vytvořit extrémně odolný hybrid, který by byl vhodný nejen do města, ale i do těžkého terénu.
Hybridní verze jejich pick-upu bude mít název PowerBoost a bude se pyšnit 3,5 litrovým šestiválcem Ecoboost, který bude propojen s elektromotorem a 1,5 kWh lithium-iontovou baterií pro kombinovaný pohon. Výkon bude nádherných 436 koní a točivý moment 773 Nm. Výkon je pro ně ale důležitý i z jiného hlediska. Firma si chce být jistá, že hybrid vydrží i maximální zátěž.
Nová verze, staré požadavky
Nová verze má fungovat stejně dobře, jako ty staré. To znamená, že se u ní provádí stejně náročné testy. V současnosti se vůz zkouší v michiganském polygonu Silver Creek. Některé z testů jsou ovšem tak těžké, že za volantem nesmí nikdo sedět. Řídí robot, protože pro člověka by jízda představovala zdravotní riziko. A to si samozřejmě společnost na triko nevezme.
Speciální dráha je tvořena spoustou ocelových výmolů ve dvanácti různých tvarech, přes které jede plně naložený pick-up. Pro tento vůz to znamená 962 kilogramů nákladu a přitom jede poměrně vysokou rychlostí. Trať je dlouhá skoro 400 metrů a automobil po ní projede několikasetkrát. To ale samozřejmě není zdaleka všechno.
Další testy
Kromě toho testy probíhají také
na skutečné offroadové cestě, projíždí solným roztokem nebo tahají těžké
přívěsy o hmotnosti až 5 760 kg. To je maximum, které model utáhne. Náklad
táhne do 18 kilometrů dlouhého stoupání do 1066 nadmořské výšky. V těchto a
dalších podobných testech ale řídí klasicky člověk, protože rychlost není tak
vysoká a tím pádem to není nebezpečné.