Korejská KIA v poslední době chrlí nové modely jako na běžícím pásu, často však na elektrický pohon. Tím spíš je příjemným osvěžením tato „klasika“.
Korejská automobilka je mezi českými motoristy mimořádně dobře zapsána, jako jedna z prvních byla schopna dát na své výrobky sedmiletou záruku, což je něco, na co mnoho z nás slyší. A kvůli čemu jsme i ochotni se pustit do splácení nového vozu. Protože víme, že až jej splatíme, bude pořád ještě v záruce. A často i několik let. Tak trochu nákup bez rizika, což mají (nejen) Češi rádi. A KIA to ví a velmi chytře na tom postavila marketing. A to i u nového modelu, který má schopnost zamávat trhem. Pojďme se na něj podívat společně.
Česko-Slovensko je pro KIA a Hyundai mimořádně důležité
Možná nám imponuje i to, že KIA je „tak trochu naše značka“, sesterský Hyundai má v Nošovicích opravdu velký závod s velkou důležitostí pro Evropu, KIA má pak podobně důležitý provoz v sousedním Slovensku, v Tepličce kousek u Žiliny. Což je mimochodem stále jediný závod KIA v Evropě. To jen dokazuje, jak je bývalé Československo pro dvojici Hyundai/KIA důležité a jak je asi i výhodná relativní blízkost obou závodů, s ohledem na množství podobných dílů, které automobilky sdílí.
Neb není žádným tajemstvím, že například KIA Ceed a Hyundai i30 jsou v zásadě velmi „bratrská“ dvojice, podobně jako i Hyundai Tucson nebo KIA Sportage. To však v případě nového modelu zřejmě nebude rozhodující faktor, neb KIA s ním míní zamířit mezi konkurenci, ve které běžně Hyundai neoperuje. Svou velikostí, jak je i patrné z přiloženého renderu, by měl konkurovat modelům jako Toyota HiLux a Ford Ranger a debutovat na trzích, jako je Nový Zéland, Korea a vybrané regiony v Asii.
Cena bude klíčový faktor, jako téměř vždy
Není žádným tajemstvím, že cena může být klíčovým faktorem určujícím úspěch či neúspěch nového pick-upu. Cesta k úspěchu totiž nebude vůbec jednoduchá. S cenou kolem 1,2 milionu korun v přepočtu by byly konkurenceschopné s pick-upy od Isuzu, Mitsubishi a Nissan. Proti nim by však mohla zapůsobit silná zbraň vozů KIA a jejich tradiční přednost: záruka. Neb jak jsem již uvedl, nejen Češi ocení servis po dobu splácení vozu – a tato sedmiletá záruka bez omezení kilometrů poskytuje potenciálním zákazníkům větší klid.
Stejně jako pick-upy Ford Ranger, Toyota Hilux a Isuzu D-Max má i Tasman robustně tvarovanou karoserii. Vyznačuje se hranatými liniemi a ostrými hranami. Špionážní fotografie naznačují, že Tasman bude větší než Ranger – i když se očekává, že bude menší než plnohodnotný pick-up, jako je Ford F-150 nebo Ram 1500. Vertikální LED světla pro denní svícení, podobná těm, která najdete na modelech Sorento a EV9, zdůrazňují dynamickou siluetu. Zkrátka KIA identita pro všechny, kdo by ještě váhali nad původem vozu.
S úspornými turbodiesely by Tasmana neměl minout úspěch
S úsporným 2,2litrovým čtyřválcový motorem CRDi, případně volitelným třílitrem, bude jistě atraktivní nabídkou pro zájemce o robustní, a přitom úsporné pick-upy. A jak vidno z videa, i pojmenování „po čertech“ (v tomto případě tasmánských), spolu s patřičně zdůrazněnou drsnou stránkou věci bude patřit k marketingovým chytákům. Otázkou je, jestli Tasmana uvidíme u nás. A za kolik. Co myslíte, našel by tady svoje kupce? Dejte mi vědět do diskuse pod článkem, díky!