Je možné vyprodat celou produkci jedné modelové řady ještě před zahájením výroby? Ano, italská značka to dokázala.
Prodeje značky Alfa Romeo nejsou ničím, čím by se dalo na setkání generálních ředitelů automobilek chlubit. Je tady ale jedna výjimka. Ta sice neposune značku na vrchol před Toyotu a další giganty světových automobilových produkcí, ale úspěch to je. O to víc, že bylo vyprodáno auto, které zatím vůbec neexistuje. Jehož výroba je v podstatě stále nejistá a neví se, jestli bude mít spalovací pohon, nebo elektromotor.
Jako ze špatného filmu? Prodat výrobek, který nikdo neviděl
Koncern Stellantis naplánoval značce Alfa Romeo jasnou budoucnost, do pěti let má značka prodávat cca 300 000 za rok. Současné prodeje nejsou tak růžové jako plány do budoucna, v loňském roce prodala Alfa v Evropě něco přes 30 000 automobilů, což není mnoho. Spíše je to dost málo. V USA to byla pak asi polovina evropských čísel. Jakkoli si mohli italští manažeři přát, že s modely Stelvio a Giulia zkazí klidné spaní německým konkurentům, nestalo se.
Jestliže v devadesátých letech minulého století šlo počítat prodeje Alfa Romeo na evropském trhu v řádech stovek tisíců, tak současná ekonomika je jen stínem zašlé slávy. Přesto i dnes umí Alfa Romeo zahrát na emocionální strunu příznivců, kteří na ni nedají dopustit. Někdejší ředitel Peugeotu a současný šéf značky Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato informoval o tom, že supersport, který Alfa chystá pod pracovním názvem 6C, je prakticky vyprodán.
Nic není jisté, jen to, že automobil už je vyprodaný
A to i přes skutečnost, že jej zatím nikdo neviděl. To je celkem standardní situace u ultra prémiových automobilek s omezenou produkcí a cenami za vůz v desítkách milionů korun, ale Alfa? Koneckonců, proč ne, trh rozhoduje. Podle informací je jasné, že není ani potvrzen typ pohonu, váhy se přiklánějí spíše ke spalovacímu agregátu než k úlitbě současným elektro-trendům. Alfa Romeo, které se zatím říká pracovně 6C, by tak mohla být posledním sportovním autem značky s konvenčním typem pohonné soustavy.
Následně už by se výrobce soustředil asi na elektrická auta. Do budoucna se počítá krom již zavedených modelů s řadou Tonale, dále by mělo dorazit v příštím roce malé SUV. V roce 2025 pak bude uvedena na trh s největší pravděpodobností nová Giulia a později po ní Stelvio. Výrobu supersportovního vozu 6C, ať už by se pak měl jmenovat jakkoli, koncern definitivně nepotvrdil. Zatím je jisté jen to, že v případě výroby by šlo o auto na silnice, ne pouze okruhový speciál.