Dálniční piráti a řidiči notoricky překračující povolenou rychlost by se měli začít třást. Tomuto autu jen tak neujedou.
Poslední oficiální informace ohledně obměny vozového parky Policie hovoří o nákupu sedmdesáti BMW. V pravidlech tendru byl požadovaný výkon minimálně 200 kW, a to splnila řada 5 ve specifikaci 540i xDrive. Flotila automobilů v typických policejních barvách čítá čtyřicet kusů, dalších třicet připadá na vozy bez služebního označení v civilním provedení. Jak je to tedy s avizovaným přírůstkem, který by měl být nejrychlejší v historii dálniční policie?
Česká Kobra 11 spoléhá aktuálně na BMW řady 5
Z fotek je patrné, že se jedná o Cupra Leon. Ten rozhodně nedosahuje parametrů BMW 540i. Bavorák má díky přeplňovanému řadovému šestiválci, byť nejde o jeho nejspolehlivější motor, výkon 333 koní, disponuje pohonem všech kol a umí z nuly na stovku zrychlit za 5,2 sekundy. Oproti tomu Cupra Leon spoléhá na benzínový čtyřválec s výkonem „pouhých“ 300 koní, o přenos hnací síly se starají výhradně přední kola. Nejde tedy o nové auto Policie ČR.
Policejní speciál Cupra Leon přesto můžete osobně na silnici potkat, když vyrazíte k našim severním sousedům. Vůz rozšiřuje flotilu služebních aut polské policejní jednotky označované jako SPEED. Už z názvu je patrné, na co je tento útvar specializovaný, stíhá dálniční darebáky a dohlíží nad dodržováním povolené rychlosti.
Policie netuší, co má vlastně pod kapotou
SPEED možná umí zatočit s nevychovanými řidiči, horší už je to ale s teoretickými znalostmi o vlastních autech! Polská policie neví, co má Cupra Leon pod kapotou, na svém facebookovém profilu píše o výkonu 310 koní. Což paradoxně koliduje se skutečností, že výkon 310 koní má Cupra Leon 2.0TSFI pouze s karoserií kombi. A v kombinaci s pohonem všech kol, hatchback je nabízen výhradně jako třistakoňová předokolka. Ne že by na tom asi záleželo, ale Poláci tak jezdí s autem o 10 koní slabším, než si myslí, že mají.
Vnější vzhled koresponduje se sériovou výbavou auta, patrný je pouze při detailním pozorování decentní střešní maják. Uvnitř už je to jiné, do kabiny pronikly policejní technologie potřebné pro dálniční dohled, včetně komunikačního panelu pod sklem pátých dveří. Do služby by mělo být uvedeno asi osm Leonů, spekuluje se, že tamní policie pak přikoupí ještě ostré hatchbacky od konkurenční automobilky Renault.
Co myslíte, potřebuje policie takto rychlá auta nebo je to vyhazování peněz daňových poplatníků?