Automobil lidé milovali už od začátku výroby, ale smůla, automobilka zastavila výrobní linku. Tu obsadí elektrické SUV, nástupce sporťáku nebude
Některá auta končí ve výrobě, aby udělala místo modernějším nástupcům s jasným odkazem na rodokmen. Jiné modely skončí a očekávat logického nástupce předpokládat nelze. To je případ vozu, který po čtvrt století skončil a nikdo s tím už nic neudělá. To se stalo v Audi Hungaria, kde byla zastavena v Győru sériová výroba ikonického sportovního vozu Audi TT.
Lidé milovali TT na první pohled, fascinováni oblouky a kruhy
Pro automobilku to byl jistě emotivní a melancholický okamžik, poslední Audi TT Coupé se stane součástí kolekce Audi Tradition. Fajn, položka pro jedno místo v muzejním skladu. Nadšenci sportovně laděných strojů se čtyřmi kruhy ve znaku mají smůlu. Pokud bude chtít někdo Audi TT, tak už jedině z autobazaru, jako ojeté. Stačí se podívat na oficiální web značky a pokusit se v konfigurátoru začít vybírat své vysněné „Tétéčko.“
Internetová prezentace sice vychvaluje model ve všech řadách, přes kupé ke kabriu, od základní specifikace k ostrému TT RS. Ale zároveň lze číst nenápadný vzkaz, že „Audi TT Coupé v současné době nelze konfigurovat a není k dispozici pro objednání.“ Co je platné, že si zájemce dále přečte, že je kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100km a kombinované emise CO2 jsou 137 g/km. Smůla, nové auto už nebude.
Historickým pohledem bylo Audi TT, jako řada dvoudveřových sportovních vozů a kabrioletů, vyráběno od roku 1998 do roku 2023. První dvě generace byly kompletovány v maďarské dceřiné společnosti Audi. Pro třetí generaci byly karoserie vyráběny a lakovány v závodě Audi v Ingolstadtu, ale samotná výroba a montáž probíhaly v maďarské fabrice. Styling Audi TT začal v roce 1994 ve Volkswagen Group Design Center v Kalifornii a vozidlo bylo poprvé představeno jako koncept na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1995.
Ze začátku bylo Audi TT dost záludné a jízdně nebezpečné
Návrh vozu byl připsán designérům J Maysovi, Freemanu Thomasovi a dalším. Co je to Bauhaus? A proč je teď zmiňován? Nejde o známý obchodní řetězec se stejným jménem, byla to škola výtvarného umění, která vznikla v roce 1919 v Německu. Se specifickým stylem. A právě Bauhausem byl inspirován vzhled Audi TT. Model vycházel z platformy „skupiny A“ Volkswagenu a později z platformy „PQ34“.
Audi TT sdílelo uspořádání hnacího ústrojí a zavěšení s ostatními vozy skupiny, jako například Audi A3. První modely TT byly uvedeny na trh v září 1998 a ihned si získaly pozornost pro svůj charakteristický design. A také pro svou nebezpečnost, v raných letech své existence, Audi TT čelilo oprávněné kritice kvůli aerodynamické nestabilitě ve vysokých rychlostech.
Výroba byla zahájena v roce 1998, tak během 25 let existence modelu TT bylo v Győru vyrobeno celkem 662 000 vozů v různých verzích, včetně coupé a roadster. Tvrzení v nadpisu je třeba chápat v určité nadsázce, o ukončení výroby jistě nerozhodli Maďaři, ale vedení firmy. Ale v Maďarsku zastavili výrobní linku. Nesouhlas fanoušků pro nové TT nebude vyslyšen. Namísto Audi TT bude do budoucna z linky sjíždět elektrické SUV značky Cupra.