Očekává se ochromení hranic. Přes 100 tisíc kamionů neřeší nové mýto

                   

Již poslední týden mají dopravci na to, aby se zaregistrovali do nového mýtného systému, který začíná platit prvním prosincem. Zatímco většina tuzemských dopravců nic nepodcenila a registraci již mají, v případě zahraničních je to zcela jinak. Ti situace celkem výrazně podceňují. Aktuální čísla hovoří o tom, že více než 100 000 vozidel kamionů stále nemá hotovou registraci na mýtný systém. A to mluvíme jenom o těch, kteří jsou z Polska.

Hrozí ochromení hranic

Celá situace by mohla směřovat k tomu, že na hranicích uvidíme to, co v dobách kdy bylo nutné procházet pasovou kontrolou. Několikakilometrové fronty kamionů, které hraniční přechody dokonale ochromí. A to nikoliv jenom ty mezi Polskem a Českou republikou. Budou to i přechody další, kudy se řidiči kamionů budou dostávat k nám. Tedy přechody s Německem, Rakouskem a také Slovenskem. Důvodem daného ochromení však nebude pasová kontrola.

Hranice zablokují žádosti související s novým mýtným systémem

Možnost registrovat se na nový mýtný systém je k dispozici již od září letošního roku. Řada zahraničních, hlavně potom polských dopravců však tuto možnost nevyužila. Rozhodli se buď čekat na poslední chvíle, nebo registraci provést až v prosinci, v době, kdy vjíždí do naší země. I to bude samozřejmě možné, na místech hraničních přechodů. I když samotná registrace není zase až tak náročná, tak vzhledem k počtu kamionů se očekává, že doprava bude ochromena.

Mluví se i o desetikilometrových frontách

Pokud se nahlédne do staré databáze mýtného systému, je v ní okolo 450 000 vozidel. Ty by měly teoreticky všechny přecházet na nový systém. Doposud se tak stalo jenom u zhruba 15 000 aut. Ostatní na to mají buď tento týden, nebo den kdy budou vstupovat do naší země. Vzhledem k množství doprava, která přes nás putuje není vyloučeno, že by se mohly objevit fronty v délkách až několik desítek kilometrů. Takové ochromení hranic jsme patrně ještě nezažili.

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články