Každému vyhovuje jiné auto – ať jde o sílu motoru, počet rychlostních stupňů, převodovku nebo samotný tvar karoserie a velikost. Ženy přitom bývají náročnější a nesedne jim každé.
I když to není úplným pravidlem, některé ženy zkrátka nemohou usednout za volant každého vozidla (i když to ani chlapi). Problémem může být způsob sezení, někomu zase nevyhovuje velká síla, a jiná dáma by raději držela pevně volant bez nutnosti řadit. A některé mají zase nároky na místo v kufru, snadné parkování nebo minimum oprav. Zajímavou (a cenově dostupnou) trojici automobilů pro ženy vybrali odborníci z německého autoklubu.
Co bylo při výběru aut pro ženy zohledňováno
Nejde o „filmové dámské auto“ s růžovou barvou a chlupatým volantem, ale o seriózní výběr dostupných vozů, které jezdí po českých i evropských silnicích naprosto běžně. Odborníci nejvíce zohledňovali hospodárnost aut, ovladatelnost, nízké náklady na údržbu, ale také design a zejména pak pořizovací cenu.
Ta bývá ostatně jedním z hlavních faktorů, protože auto ženy často slouží jako druhý vůz v rodině. Nezapomnělo se však ani na bezpečnost řidičky a dětí – obecně platí, že tato menší auta bývají na silnicích zranitelnější. Obvykle nemají tak dobré ochranné prvky a snáze podlehnou třeba čelnímu střetu s několikrát dražším „bavorákem“.
Škoda Fabia
Česká klasika patří k vůbec nejoblíbenějším vozidlům u nás a velký úspěch sklízí také v zahraničí. Jde o poměrně kompaktní vůz s „normálním designem“ a dostatečně silným motorem, ovšem není to žádná střela. Oceněny byly zejména technické vlastnosti a nízké náklady na provoz, stejně jako minimum oprav a případně téměř nulové komplikace při servisních úkonech.
Daewoo Matiz
Velmi kompaktní vůz od méně viděné značky, která má však v některých zemích zásadní postavení. Rozměry vozu jsou vhodné do městského provozu a spotřeba je rovněž velmi dobrá. Auto má však i pár nevýhod, jako je menší kufr nebo karoserie, co hůře odolává reznutí. Na druhou stranu v něm není nic zbytečného, ale pouze základní systémy, díky čemuž je velmi jednoduché na ovládání.
Ford Focus
K dlouhodobě oblíbeným patří u nás i v zahraničí Ford Focus, který sjíždí z linek už v několikáté generaci. Jde o vcelku ekonomický vůz s perfektní ovladatelností a zajímavým designem (i když staré modely jsou spíše „zajímavé“). Rozměry je však dobré do města i mimo něj a náklady na opravu jsou přijatelné. Příliš mu však nesvědčí jízda v terénu.