Když se někdo chce pokusit o nemožné, vyběhne bez tréninku schody na Petřín. Nebo zkusí 30 knedlíků na posezení. Případně vezme starou Dacii a zkusí „terény“. Jako v našem videu.
Dnešní video z palubní kamery nás (možná) přenese do světa utajených speciálů pro Dakar, testovaných za plného provozu na silnicích. No, tady možná úplně na silnicích ne, protože co předvedl řidič (možná) maskované Dacie, se vymyká jakémukoli silničnímu provozu. Především se to ale vymyká jakémukoli zdravému rozumu, a to i kdybych seděl v nejlepším 4×4 speciálu na Dakar, a ne v obstarožní Dacii Logan. Tak se na toho kulihráška, co si chtěl zahrát na Dakar s Loganem o něco dřív, pojďme podívat společně.
Ukázka jako z promo videa partičky kaskadérů
A hned přidám vysvětlení, proč mne po zhlédnutí videa napadla ona „záměna“ s profesionálními jezdci (tady spíše kaskadéry) a maskovaným prototypem na Dakar, schovaným pod karoserií starého Loganu. Důvod je poměrně jednoduchý, a kdo se na video podíváte, dáte mi myslím za pravdu. Totiž splést si odbočku může naprosto každý. Kdokoli. Já, vy, váš soused, kdokoli. Pokusit se to v poslední vteřině zachránit strhnutím volantu vlevo a přejetím do travnatého pásu může v podstatě také kdokoli.
Respektive ani já, a asi ani většina z vás bychom se do podobného manévru nepustili, vědomi si rizika smyku a dalších komplikací. Ale dokážu pochopit někoho, kdo to „přes trávu zkrátka střihne“, v malé rychlosti a s autem, kterému trocha toho kodrcání zas tak moc neublíží. Co jde ale mimo moje chápání, a zřejmě v tom nebudu sám, je to, co se stalo na konci videa. Tedy poté, co už Dacia i s posádkou byla na trávě a v podstatě stačilo počkat, než se bude moct zařadit do správného pruhu/směru.
Nepochopitelné je, co udělal řidič na závěr celé akce
Řidič v Dacii však podržel plyn i proti svodidlům, které byly přímo před ním. A „ukázkově“ na jejich hranu najel, podobně jako najíždí kaskadéři s autem na nakloněnou rovinu, když chtějí předvést jízdu po dvou kolech. Ta se tady pochopitelně nekonala a Dacia se po několika vteřinách „svalila“ na bok. Pominu to poškození, které zřejmě nebude úplně zanedbatelné (spodek od hrany svodidel a karoserie od pádu), ale nedokážu především pochopit, jak někdo mohl podržet plyn na podlaze se svodidly před sebou.
Co se vlastně stalo? Zpanikařil někdo zcela fatálně, neviděl ta svodidla, nebo…? To už se zřejmě nikdy nedozvíme. Co se dá naopak s nemalou jistotou tvrdit, je, že řidič/řidička nic podobného (snad) už nezopakují. Budiž to jako dostatečná výstraha. Podobné kousky (nejen) v Dacii doporučujeme přenechat opravdovým specialistům, třeba Sébastienovi Loebovi, který s Dacií pojede Dakar 2025. I když něco mi říká, že Seb (a že je to mistr volant par excellence) by tady docela obyčejně zastavil.
Jak to vidíte vy? Co mohlo být příčinou podobného „zatmění mysli“? Nebudete příště více zvažovat, ke komu eventuálně sednete do auta? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!