Frajer zapomněl odbočit, tak skončil se starou Dacii na svodidlech a jel po dvou kolech. Video je k popukání

Když se někdo chce pokusit o nemožné, vyběhne bez tréninku schody na Petřín. Nebo zkusí 30 knedlíků na posezení. Případně vezme starou Dacii a zkusí „terény“. Jako v našem videu.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Dnešní video z palubní kamery nás (možná) přenese do světa utajených speciálů pro Dakar, testovaných za plného provozu na silnicích. No, tady možná úplně na silnicích ne, protože co předvedl řidič (možná) maskované Dacie, se vymyká jakémukoli silničnímu provozu. Především se to ale vymyká jakémukoli zdravému rozumu, a to i kdybych seděl v nejlepším 4×4 speciálu na Dakar, a ne v obstarožní Dacii Logan. Tak se na toho kulihráška, co si chtěl zahrát na Dakar s Loganem o něco dřív, pojďme podívat společně.

Ukázka jako z promo videa partičky kaskadérů

A hned přidám vysvětlení, proč mne po zhlédnutí videa napadla ona „záměna“ s profesionálními jezdci (tady spíše kaskadéry) a maskovaným prototypem na Dakar, schovaným pod karoserií starého Loganu. Důvod je poměrně jednoduchý, a kdo se na video podíváte, dáte mi myslím za pravdu. Totiž splést si odbočku může naprosto každý. Kdokoli. Já, vy, váš soused, kdokoli. Pokusit se to v poslední vteřině zachránit strhnutím volantu vlevo a přejetím do travnatého pásu může v podstatě také kdokoli.

Dacia uvede naprostou bombu, rozmetá Audi na prach. Lepší auto není, zkrátka totální hit, který uvede do rozpaků nejen konkurenci

Respektive ani já, a asi ani většina z vás bychom se do podobného manévru nepustili, vědomi si rizika smyku a dalších komplikací. Ale dokážu pochopit někoho, kdo to „přes trávu zkrátka střihne“, v malé rychlosti a s autem, kterému trocha toho kodrcání zas tak moc neublíží. Co jde ale mimo moje chápání, a zřejmě v tom nebudu sám, je to, co se stalo na konci videa. Tedy poté, co už Dacia i s posádkou byla na trávě a v podstatě stačilo počkat, než se bude moct zařadit do správného pruhu/směru.

Nepochopitelné je, co udělal řidič na závěr celé akce

Řidič v Dacii však podržel plyn i proti svodidlům, které byly přímo před ním. A „ukázkově“ na jejich hranu najel, podobně jako najíždí kaskadéři s autem na nakloněnou rovinu, když chtějí předvést jízdu po dvou kolech. Ta se tady pochopitelně nekonala a Dacia se po několika vteřinách „svalila“ na bok. Pominu to poškození, které zřejmě nebude úplně zanedbatelné (spodek od hrany svodidel a karoserie od pádu), ale nedokážu především pochopit, jak někdo mohl podržet plyn na podlaze se svodidly před sebou.

Co se vlastně stalo? Zpanikařil někdo zcela fatálně, neviděl ta svodidla, nebo…? To už se zřejmě nikdy nedozvíme. Co se dá naopak s nemalou jistotou tvrdit, je, že řidič/řidička nic podobného (snad) už nezopakují. Budiž to jako dostatečná výstraha. Podobné kousky (nejen) v Dacii doporučujeme přenechat opravdovým specialistům, třeba Sébastienovi Loebovi, který s Dacií pojede Dakar 2025. I když něco mi říká, že Seb (a že je to mistr volant par excellence) by tady docela obyčejně zastavil.

Jak to vidíte vy? Co mohlo být příčinou podobného „zatmění mysli“? Nebudete příště více zvažovat, ke komu eventuálně sednete do auta? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Jak se to podle vás mohlo vůbec někomu stát?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články